آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

عده‌ای می‌‌خواهند با بدحجابی به نظام دهن کجی کنند/ آل‌سعود منتظر انتقام الهی باشد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: آمریکا هرچه می‌خواهد مرتکب شود و برای آمریکا خوش رقصی کند اما منتظر انتقام الهی باشید.

عده‌ای می‌‌خواهند با بدحجابی به نظام دهن کجی کنند/ آل‌سعود منتظر انتقام الهی باشد

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز (3 اردیبهشت ماه) با اشاره به لزوم حفظ حجاب اسلامی در فصل تابستان اظهار داشت: انتظار می‌رود که در فصل تابستان پوشش اسلامی رعایت شود. در همین باره نیروی انتظامی احساس وظیفه کرده و هزاران نیرو را بطور غیرمرئی برای مقابله با منکرات به شیوه بسیار متین و ارزنده و با تمامی شرایط نهی از منکر مسئول مقابله با این موضوع کرده است.

وی افزود: افرادی می‌ خواهند با بدحجابی و یا کشف حجاب به نظام دهن کجی کنند. یک مسلمان نمی‌تواند این صحنه‌ها را ببیند و بی‌تفاوت باشد چه برسد به نیروی انتظامی که مأمور است و باید با گناه علانیه برخورد کند که اگر اقدامی نکند، گنهکار است.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: به افراد لااوبالی تذکر می‌دهم که تمام برنامه‌های زشت شما مورد دقت پلیس سری با روش متین و ارزنده است.

وی با بیان اینکه نهی از منکر خوشبختانه به شکل قانون درآمده است اظهار داشت: دولت هم در مقاطعی اعلام کرده که تابع مجلس و قانون است. مشکل اصحاب فتنه در سال 88 این بود که تن به قانون ندادند و  بجای اینکه شکایت خود را از مسیر قانونی پیگیری کنند، غیرقانونی عمل کرده و مردم به خیابان‌ها ریختند که انشاءالله این مسئله دیگر تکرار نشود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه قانون محترم است گفت: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند، قانونی که توسط مجلس تصویب و شورای نگهبان نیز آن را تأیید کند، همان اسلام است.

وی با بیان اینکه نهی از منکر نیازی به قانون و تصویب مجلس ندارد تصریح کرد: نهی از منکر یک وظیفه بسیار سنگینی دینی‌ است. مگر ما برای نماز، روزه و حج قانون تصویب می‌کنیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: برخی میگویند که مردم آزادند؛ ما هم می‌گوییم که مردم آزاد هستند اما این آزادی محدود است و مطلق نیست.

وی اضافه کرد: آن آزادی که فرد بخواهد وزن نظام را پایین بیاورد و انقلابی که با خون شهیدان آبیاری شده را هتک کند ممنوع است.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: اگر فردی بخواهد در خانه دربسته گناهی مرتکب شود، نه من مسئولم نه شما و نه نیروی انتظامی اما هنگامی که همان فرد سربرهنه پشت فرمان می‌نشیند و برخوردهای زشت انجام می‌دهد، اینجا دیگر نمی‌توان گفت که آن فرد آزاد است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم حفظ امنیت و عزت حجاج در مناسک حج از سوی مسئولین  اظهار داشت: دو مسئله مهم با حج گره خورده است؛ یکی امنیت و دیگری عزت. مسئولین باید به این موارد رسیدگی کنند مبادا امنیت شما آسیب ببیند؛ مبادا در سفر حج حجاج آسیب دیده یا خدای ناکرده کشته شوند؛ مبادا به آنها توهینی شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی خطاب به مسئولین حج با بیان اینکه به وعده‌های وهابی‌های خبیث اعتنا نکنید گفت: آنها هم دشمن شیعه هستند و هم دشمن ایرانی. ملاهای احمق وهابی می‌گویند که اگر شیعه بکشید به بهشت می‌روید با این صحبت دیگر چه امنیتی برای حجاج ما باقی می‌ماند.

وی در ادامه خطاب به سران آل سعود تصریح کرد: هرچه می‌خواهید مرتکب شوید و هرچه می‌خواهید برای آمریکا خوش رقصی کنید و تا می‌توانید از قرآنی که خودتان ادعای حمایت از آن را دارید، جدا شوید اما منتظر انتقام الهی باشید. ای آل سعود بدانید که اگر روزی بخواهید بیدار شده و در برابر اربابانتان که امروز برایشان خوش رقصی می‌کنید، بایستید، آنها شما را مانند کاغذ یکبار مصرف به زباله دان تاریخ خواهند انداخت.

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم نظارت بر محتوای کتاب‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب اظهار داشت: از همه کشورها به این نمایشگاه کتاب ریخته می‌شود و به این صورت فرهنگ خود را به کشور ما تزریق می‌کنند. ای مسئولین حواستان باشد اگر در این نمایشگاه جوانی یا هر یک از نزدیکانش یک کتاب گمراه کننده بخواند و منحرف شود، شما تا قیامت دچار عذاب الهی خواهید بود.

وی خطاب به مسئولین نمایشگاه کتاب با طرح این سوال که شما چقدر قدرت کنترل دارید و چقدر می‌توانید همه این کتاب‌ها را یکی یکی ورق بزنید ابراز کرد: من دورانی که در سپاه بودم، برخی را مأمور کردم که بروند و ببینند چه کتاب‌هایی عرضه می‌شود. آنها آمدند  و گفتند کتاب‌هایی با مضامین ضدانقلابی و ضداسلامی و الهادی وجود دارد. با چنین شرایطی ما اصلا از خیر آن گذشتیم. ما نمی‌خواهیم پز بدهیم. اصلا ما نمایشگاه کتاب نمی‌خواهیم چه اشکالی دارد.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: بایستی عده‌ای کارشناس و آشنا به فرهنگ‌های غلط ضداسلامی را مأمور کنیم تا بروند و کتاب‌ها را بررسی کرده و اجازه ورود به آن تعداد از کتاب‌هایی که ضداسلامی و ضد دینی است را به کشور ندهیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات آل سعود خاطر نشان کرد: آل سعود یکبار روی سر حجاج سنگ و آهن ریخت و آنها را کشت و یکبار هم آنها را در تونل منا خفه کرد و یک بارهم در برابر مرگ هزاران نفر که با لب تشنه در منا شهید شدند بی‌تفاوت به نظاره نشست و بعد هم در مقام جبران برنیامد و امروز هم در انجام وظیفه شرعی حجاج کارشکنی می‌کند و در کنفرانس وحدت اسلامی که کارش وحدت است، بذر تفرقه و اختلاف می‌پاشد.

وی خطاب به آل سعود تأکید کرد: حواستان جمع باشد؛ باید منتظر باشید که کاخ شیشه‌ای‌تان ویران و مانند خانه عنکبوت از هم فروبپاشد. شما طوق ذلت در برابر آمریکا را به گردن انداخته‌اید.

آیت‌الله موحدی کرمانی در همین باره افزود: از سکوت مرگبار سران کشورهای اسلامی که از شهدای حجاج خود نیز دفاع نمی‌کنند و صدایشان در نمی‌آید تعجب است. از آمریکا هم تعجب می‌کنم که با کشوری گرم می گیرد که طبق اسناد منتشره نقش موثری در انفجار 11 سپتامبر داشته است.

وی درباره برجام و خطاب به وزارت خارجه و هیئت ایرانی مذاکره کننده گفت: بار سنگینی به دوش شماست و با دشمنی سرو کار دارید که از هیچ دشمنی فروگذاری نمی کند و مرتب کارش تحریم است و به هیچ پیمانی وفادار نیست و ابدا نمی توان به پیمان او اعتماد کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه آمریکا دم از آزادی می زند اما به عربستان کودک کش که در یمن حمام خون به راه انداخته است، گفت: آمریکا به خودش این اجاره را می دهد که سلاح اتمی داشته باشد اما به ایرانی که هدفش دفاع از  خود است می گوید تو نباید موشک بالستیک داشته باشی.

وی با بیان اینکه هدف آمریکایی ها از وضع تحریم های پی در پی به زانو درآوردن ایران است، گقت: رهبر معظم انقلاب فرمودند بایستی خودتان را از درون قوی کنید تا تحریم های آمریکا هیچ اثری روی شما نداشته باشد.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به شرایط رهبری در قانون اساسی گفت: عدالت، تقوا، بینش سیاسی و اجتماعی، تدبیر، شجاعت، مدیریت وقدرت کافی از شرایط رهبری در قانون اساسی است که قریب به 90 نفر از بزرگان و علمای درجه اول از سراسر کشور که در مجلس خبرگان جمع می‌شوند، این شرایط را تشخیص می‌دهند.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان بعد از حضرت امام رأی به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای داد گفت: به حمدالله هرچقدر هم که از عمر مقام معظم رهبری می‌گذرد، این شرایط وزین‌تر می‌شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه در مورد مسئله تقلید می‌توان فرد دیگری مقلد باشد اظهار داشت: درباره مسائل داخلی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی و موضع‌گیری در برابر دشمن، همگان اعم از شیعه و سنی باید بدون استثنا مطیع رهبری باشند.

وی با بیان اینکه رهبری با این شرایط و با این عظمت موظف به مشورت با مردم است گفت: این مشورت را قانون اساسی تبیین کرده است. مقام معظم رهبری با مجمع تشخیص مصلحت نظام مشورت می‌کنند نظرات آنها را می گیرند اما در نهایت تصمیم آخر با شخص ایشان است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
ال سعود سگ هار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
وقتي دولت خودش هي آزادي آزادي ميكنه وبا ارشاد مخالفه از اين افراد چه انتظاري داريد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
واقعا باید جلوی بدحجابی رو گرفت.کار این هنجارشکنان از فرهنگ سازی و ارشاد گذشته.باید کار رو جدی گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
نظرسنجی بزارین
آخرین اخبار