یزد؛

افتتاح درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی سيدالشهدای شاهديه يزد

با حضور وزير بهداشت درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی سيدالشهدای شاهديه يزد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سيد حسن قاضی زاده هاشمی، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در اين مراسم گفت: دارالعباده يزد از لحاظ قوام خانواده و كم بودن آمار طلاق الگو است.

وی ادامه داد: خوشبختانه همواره خيران در يزد فعاليت های خوبی داشتند كه احداث اين ساختمان نمونه بارز فعاليت خير است كه برای خدمت عموم بكار گرفته می شود.

وزير بهداشت در بخش ديگری از سخنان خود آمار بالای ديابت و بيماری های قلبی را از خطرات كشور بخصوص استان يزد برشمرد و افزود: بايد برای اصلاح الگوی تغذيه و همچنين برنامه ريزی برای مبارزه با بيماری های قلبی و عروقی و ديابت برنامه های ويژه ای اجرايی شود و مردم در خط مقدم اين برنامه ها هستند.

هاشمی اظهار كرد: همه بايد كمك كنند تا اين دو بيماری و همچنين چاقی كه بخش اعظم جامعه را تهديد می كند ريشه كن شود و اكنون كه متاسفانه سرعت اين بيماری ها رشد پيدا كرده برای مبارزه با آن برنامه ريزی شود.

عباس شكيبايی، خير اهل شاهديه نيز در اين مراسم گفت: با فعاليت های انجام شده اين ساختمان ظرف يك سال به بهره برداری رسيد و از وزير تقاضا داريم نسبت به تجهيز و اختصاص پزشك به اين مركز مساعدت لازم را مبذول فرمايند و در صورت نياز آمادگی ساخت قسمت های ديگری در اين مجموعه را دارم.

محمدرضا ميرجليلی رئيس دانشگاه علوم پزشكی شهيد صدوقی يزد نيز در اين آيين گفت: شهر شاهديه با جمعيت افزون بر 18 هزار نفر تاكنون فاقد يك مركز تخصصی پزشكی بوده كه با كمك اين خبر نسبت به احداث اين درمانگاه اقدام شد و با پنج تخصص و تحت نظارت پزشكان بيمارستان افشار فعاليت خواهد كرد.

 ساختمان اين درمانگاه كه توسط خير حاج عباس شكيبايی در زمينی به مساحت يكهزار و 600 مترمربع و طی يك سال در يك طبقه ساخته شده به بهره برداری رسيد.

در استان يزد مجموعا 20 بيمارستان وجود دارد كه از اين تعداد 13 مورد آن زير نظر دانشگاه علوم پزشكی شهيد صدوقی يزد هستند.

انتهای پیام/ی-ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار