تمایل سرمایه گذاران خارجی به بخش خصوصی بیشتر است

یک کارشناس اقتصادی گفت: سرمایه گذاران خارجی تمایلی به مشارکت با بخش دولتی ندارند و بخش خصوصی را ترجیح می دهند .

تمایل سرمایه گذاری خارجی بیشتر به بخش خصوصی است تا دولتیغلامحسین طاهری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه توجه سرمایه گذاران به بخش خصوصی بیشتر است افزود: دربخش خصوصی سودآوری و بهره وری بیشتر از بخش دولتی یا شبه دولتی است.

وی اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر درکشور ما توجه به بخش خصوصی کم شده و توجه لازم به این بخش نشده است.

این کارشناس اقتصادی  یادآور شد:  به دلیل اینکه در کشور ما به بخش خصوصی توجهی نمی شود این بخش مهجور مانده است و لازم است برای جذب سرمایه گذار خارجی در جهت بهبود این بخش گام برداریم.

***تعامل با بخش خصوصی راحت تر از بخش دولتی


در ادامه غلامحسین خورشیدی از کارشناسان اقتصادی گفت: دولت بصورت قوی و گسترده عمل می کند و بر روی بازار تاثیر بسیاری می گذارد و همین امر موجب کمرنگ شدن بخش خصوصی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود 80 درصد اقتصاد کشور دولتی است اظهار کرد: در بهترین شرایط حدود 20 تا 25 درصد از اقتصاد خصوصی  است این درحالیست که بیشتر تمایلات سرمایه گذاران خارجی به بخش خصوصی است. 

این کارشناس اقتصادی در پایان عنوان کرد: در اقتصاد امروز بحث قوانین و مقررات یکی از نکات مهم در اقتصاد به حساب می آید و گاهی اوقات قوانین دست و پاگیر ادارات دولتی موجب می شود که تعامل با بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی ترجیح داده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار