یزد؛

هشت درصد جمعيت كشور بالای 60 سال

در حال حاضر هشت درصد جمعيت كشور را افراد بالای 60 سال تشكيل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در اين نشست با بيان اينكه فرهنگ غنی ايران اسلامی هميشه بر حرمت گذاشتن به بزرگ‌ترها استوار بوده است گفت: خوشبختانه در استان يزد هنوز احترام به پدران، مادران، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها وجود دارد و اين احترام به بزرگ‌ترها بايد در جامعه نهادينه شود.

سید حسن هاشمی ادامه داد: در حال حاضر هشت درصد جمعيت كشور را افراد بالای 60 سال تشكيل می‌دهند و اين مقدار تا 30 سال آينده به سه برابر خواهد رسيد يعنی در سه دهه آينده بيش از 20 درصد جمعيت كشور را افراد سالمند تشكيل خواهند داد.

وی افزود: اگر به پديده سالمندی توجه ویژه‌ای نكنيم در آينده با مشكل روبرو خواهيم بود و متأسفانه برنامه‌ها در حوزه سالمندی عموماً ارشادي بوده است و خروجی خاصی را در اين حوزه شاهد نبوده‌ایم.

هاشمی تصريح كرد: جمعيت كشور در حال پیر شدن است و برای توانمندسازی سالمندان بايد به سراغ سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی علاقه‌مند به فعاليت در اين حوزه برويم.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اظهار داشت: خوشبختانه سن اميد به زندگي در جامعه در بين زنان و مردان افزایش‌یافته است و بايد براي مردم بستري فراهم كرد كه ازلحاظ جسمي و روحي ديرتر پير شوند و از زندگي خود بيشتر لذت ببرند.

هاشمی خاطرنشان كرد: در ساير كشورها و به‌ویژه كشورهاي اروپايي در حوزه سالمندی كارهای خوبی انجام‌شده كه اين اقدامات در بسياری از موارد قابل‌استفاده و بهره‌برداری است.

وي در پايان سخنان خود خواستار شد: وزارت رفاه، سازمان بهزيستي و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي رسيدگي به امور مربوط به سالمندان هماهنگ‌تر و منسجم‌تر عمل كنند و از انجام كارهاي موازی پرهيز نمايند.

شایان بذکراست در استان يزد 11 مركز نگهداری از سالمندان وجود دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار