ارومیه؛

برگزاری بیش از ۱۰ نمایشگاه در حوزه دفاع مقدس در سال جاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان‌ غربی از برگزاری بیش از ۱۰ نمایشگاه در حوزه دفاع مقدس در سطح استان آذربایجان‌ غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان‌ غربی از برگزاریبیش از ۱۰ نمایشگاه در حوزه دفاع مقدس در سطح استان آذربایجان‌ غربی خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی در مراسم رونمایی از دو عنوان کتاب از نویسندگان بومی آذربایجان‌ غربی ضمن تقدیر از نویسندگان کتاب‌های رونمایی شده در استان اظهار داشت: با توجه به اهمیت مسئله کتاب و کتابخوانی و لزوم ترویج آن در جامعه از ابتدای امسال برای تمامی کتاب‌های تالیف شده مراسم رونمایی و نقد برگزار می‌شود.

وی از برگزاری نمایشگاه سالانه کتاب در استان خبر داد و گفت: نمایشگاه سراسری کتاب در آذربایجان‌غربی و به میزبانی ارومیه در محل دائمی نمایشگاه‌های اداره کل ارشاد آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

کریمی تصریح کرد: برنامه هفته بازار کتاب که سال پیش در ارومیه اجرا می‌شد امسال نیز همچنان با برگزاری مستمر در پی افزایش عطش مطالعه و علاقه‌مندی افراد به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و لزوم آشنایی نسل جوان با دوران دفاع مقدس افزود: به همین منظور امسال بیش از ١٠ نمایشگاه در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: هم اینک یکی از ملزومات جامعه نگاشته شدن کتاب‌های تاریخ انقلاب اسلامی در استان، تدوین تاریخ استان در انقلاب و دوران دفاع مقدس و نقش و اهمیت استان در دفاع مقدس بوده و لازم است نویسندگان اهتمام بیشتری بر این موضوعات داشته باشند.

کریمی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان‌ و بزرگداشت مفاخر آذربایجان‌ غربی در همایش‌ها و مراسم‌های بزرگداشت‌های مختلف بیان کرد: در سال ٩٥ شاخه استانی بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان در استان آذربایجان‌ غربی نیز تشکیل و راه‌اندازی می‌شود.

در این مراسم از دو کتاب زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و رشادت‌های حضرت زینب(س) به قلم یاسمن بهرام‌پور و کتاب روانشناسی آموزشی ترجمه اعظم رضوی و فرزانه صفرزاده رونمایی شد.

گفتنی است در این مراسم که با حضور اصحاب فرهنگ وهنر استان برگزارشد مهندس سعادت استاندار فرهیخته استان آذربایجان غربی ،به پاس زحمات حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر کریمی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی در حوزه ترویج فرهنگ وایثار و شهادت با اهداء لوح از ایشان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.