غیرنظامیان؛ قربانی حملات آمریکا به سوریه و عراق

شواهد حاکی از 2 برابر شدن آمار مرگ غیرنظامیان در پی حملات آمریکا به سوریه و عراق است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، آمار مرگ غیرنظامیان در پی حملات هوایی آمریکا علیه گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق 2 برابر شده  و به 41 نفر رسیده است.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا گزارش‌های اخیر را درخصوص کشته شدن غیرنظامیان در پی حمله به مواضعی که آنرا قانونی می‌نامد، بررسی کرد.

در ماه‌های سپتامبر و فوریه حملات هوایی آمریکا دست‌کم 20 غیرنظامی را به کام مرگ کشاند. یک سخنگوی ستاد فرماندهی اعلام کرد خسارات جانی جای تأسف دارد، اما باید در نظر بگیریم «این کمپین هوایی در طول تاریخ جنگ، یکی از ارزشمندترین کمپین ها بوده است.»

وی در ادامه افزود: «هیچ عمدی در کشتار غیرنظامیان وجود ندارد. ما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از صدمات جانی به کار می‌گیریم. در این نوع مبارزه. که دشمن در میان مردم پنهان می‌شود، احتمال مرگ غیرنظامیان بالا می‌رود.»

یکی از مقامات نیز اعلام کرد بنابر شواهد، در 9 حمله جداگانه آمریکا 20 غیرنظامی کشته و 11 نفر نیز مجروح شدند.

کرملین پیش از این از آمریکا به دلیل «آسیب‌های جانبی» انتقاد کرده بود. احتمالا آماری که در حال حاضر ارائه شده با گسترده شدن تحقیقات افزایش خواهد شد. با اینکه تعداد عناصر داعشی که در پی حملات آمریکا به هلاکت می‌رسند اعلام نشده؛ اما پنتاگون اخیراً تعداد آنرا 25000 نفر تخمین زده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار