قیمت واقعی خدمات پزشکی اعلام شود

نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت:باید تمامی خدمات پزشکی به قیمت واقعی خود به دولت ابلاغ شود.

دکتر محمد صاحب الزمانی نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به این که یک کارگروه تخصصی به دستور وزیر بهداشت تشکیل شد که نماینده جامعه آزمایشگاهیان در نظام پزشکی ، نماینده انجمن های تخصصی پاتولوژی و متخصصان اقتصاد سلامت در آن حضور داشتند، گفت : این کارگروه  8 ماه تلاش کرد تا قیمت واقعی تست های آزمایشگاهی را استخراج کند و 2 ماه مانده به پایان سال 94 کتابچه ای به وزیر بهداشت ارائه شد.

وی افزود : این کتابچه در دستور کار شورای عالی بیمه قرار گرفت و بحث های اولیه نیز انجام شده اما هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

وی تصریح کرد : اکثر مسئولان کشوری اعتقاد دارند که باید تعرفه واقعی خدمات پزشکی اعلام شود و اگر دولت اعتباراتش کم است؛ مانند: پول آب و برق و تلفن و غیره که در عرض 5 سال واقعی شد باید تمامی خدمات پزشکی نیز به قیمت واقعی خود که نظام پزشکی و انجمن ها در رابطه با تمامی خدمات مراکز پزشکی و تشخیصی استخراج کرده اند، در شورای عالی بیمه تصویب و به دولت ابلاغ شود .

صاحب الزمانی به کمبود اعتبارات و مشکلات اقصادی دولت اشاره کرد و اذعان داشت: دولت باید یک برنامه زمان بندی برای واقعی کردن قیمت ها بگذارد و از طرفی سازمان های بیمه گر اعتبارات خود را تنظیم کرده و بر اساس یک فرمول اقتصادی و علمی مطالبات موسسات پزشکی و تشخیصی را پرداخت کنند .



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
تعرفه واقعی یک کارگر چنده ؟ تعرفه واقعی حقوق یک فوق لیسانس مهندس یا لیسانس یا دکتر مهندسی یا علوم انسانی . هر وقت اونا واقعی شد شما هم دنبال قیمت واقعی باشید .
البته بر اساس حقوق پزشکان در کشورهای پیشرفته مثل آمریکا که حقوق یک متخصص دو برابر یک دکتر فنی است شما زیادی هم دستمزدتون واقعی بلکه فضایی است......
آخرین اخبار