اصفهان؛

مشکل نساجی اصفهان در تامین مواد اولیه

معضل تامین مواد اولیه در نساجی اصفهان توانایی رقابت با بازارهای خارجی را از صنعت این استان گرفته است.

به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان رئیس اتحادیه بافندگان کارگاه‌های نساجی اصفهان با بیان اینکه بعد از تعطیلات نوروز بورس، مواد اولیه گران شده و قیمت تمام شده محصولات بالا رفته است گفت: بزرگ‌ترین معضل ما در تولید محصولات نساجی مواد اولیه است و پارچه‌های وارداتی توان رقابت را از تولیدکنندگان داخلی گرفته است.

مرتضی منصوری با اشاره به اینکه با ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه از سوی شرکت‌های خارجی به ایران قیمت محصولات نساجی پایین می‌آید افزود: این نگرانی وجود دارد که جنس خارجی جایگزین جنس داخلی شود و در تلاش هستیم که کیفیت پارچه تولید داخل را بالا ببریم تا بتوانیم با محصولات وارداتی رقابت کنیم.

وی پیرامون وضعیت صنعت نساجی در استان اصفهان و شرایط راه‌‌اندازی کارخانه‌های نساجی عنوان کرد: با توجه به اینکه هنوز اقدامات عملی برای رفع رکود موجود در بازار انجام نشده و دولت تسهیلاتی برای رونق تولید در صنعت نساجی پرداخت نکرده ، صاحبان کارخانه‌ها از راه‌‌اندازی کارخانه‌های خود صرف نظر کرده و بعضی از کارخانه های استان کارگران خود را اخراج کرده اند.

رئیس اتحادیه بافندگان کارگاه‌های نساجی اصفهان در پایان گفت: جدیت دولت درمبارزه با کالای قاچاق می‌تواند به‌مرورزمان بر افزایش توان تولید داخلی اثر مثبت بگذارد.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.