لرستان؛

کمک ۶۵۰ میلیارد ریالی نیکوکاران به حوزه سلامت لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از کمک ۶۵۰ میلیارد ریالی نیکوکاران به حوزه سلامت این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ساکی گفت: توسعه بخش درمان به هر حد و اندازه ممکن را کافی ندانسته و از مردم خواست که با رعایت موازین بهداشت، پیشگیری و اصلاح سبک زندگی سالم، متولیان حوزه سلامت را یاری دهند.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه بنیادین تحول نظام سلامت که مهمترین رخداد اجتماعی و فرا گیر ترین برنامه دولت تدبیر و امید و یکی افتخارات بی نظیر نظام اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است گفت: با اجرای این طرح مشکلات فراوانی درحوزه سلامت کشور و به ویژه در لرستان که با محرومیت های مزمنی مواجه بوده،رفع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه مردم ایران اسلامی از ظرفیت ها و استعدادهای فراوانی در زمینه های مختلف برخورهستند و اگر اعتماد آنها به درستی جلب شود می توانند با توان بالای خود کارهائی انجام دهند که دولتها سالهای سال از انجام آن عاجز مانده اند افزود: کمک بیش از ۶۵۰ میلیارد ریالی نیکوکاران سلامت لرستان در ۱.۵سال گذشته خود گواه روشنی بر این امر است.

ساکی با اشاره به شعار بهداشتی سال، به آمار مبتلایان به دیابت نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه رژیم های غذائی غلط، پرخطروبی تحرکی سبب شده که بین 7 تا ۱۰ درصد جامعه به بیماری دیابت مبتلا شوند.

وی افزود: ۵۰ درصد از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند و اگر با اقدامات اصلاحی در سبک زندگی با این بیماری خاموش که عوارض جبران ناپذیر قلبی، چشمی و کلیوی فراوانی دارد مقابله نشود میزان شیوع و خسارات آن روز به روز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.