اهواز؛

اثرات مثبت و منفی سیل اخیر خوزستان

سیلاب اخیر از نظر اقلیم و محیط زیست اثرات بسیار مثبتی را پس از 10 سال خشک‌سالی در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در پی سیلاب خوزستان، یک سایت تکثیر گوزن و در پارک ملی دز، حدود سه و نیم میلیارد تومان خسارت را متحمل و بسیاری از زیرساخت‌های احداث شده در سایت، تخریب شد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده، افزود: بخشی از گوزن‌های سایت به دلیل تخریب فنس، در جنگل رهاسازی شده و تعدادی گوزن نیز در سایت نگهداری می‌شوند. اکنون شناسایی و ترمیم این سایت در حال انجام است.

لاهیجان زاده بیان کرد: بیشتر خسارت‌ها در بخش کشاورزی استان بوده است و یا ابنیه روستاها متحمل خسارت شدند که از سوی سازمان جهاد کشاورزی بررسی و پیگیری خواهد شد ولی در حوزه محیط زیست به جز سایت گوزن، خسارت دیگری گزارش نشده است.

وی اظهار داشت: سیلاب اخیر در خوزستان از نظر اقلیم و محیط زیست اثرات بسیار مثبت و با ارزشی را پس از 10 سال خشک‌سالی در پی داشته و یک نعمت و موهبت الهی برای محیط زیست خوزستان بوده است.

لاهیجان‌زاده با اشاره به اثرات مثبت سیل اخیر در خوزستان، ادامه داد: آبیاری کامل جنگل دز، تغذیه منابع آب زیرزمینی مجاور آب رودخانه‌ها در شمال خوزستان و تثبیت خاک، از جمله اثرات مثبت و مفید سیل اخیر در خوزستان بوده است.

وی افزود: در پی وقوع سیل در خوزستان، همچنین تالاب‌های بامدژ و میانگران 100 درصد آبگیری شدند و حجم زیادی آب وارد تالاب‌های هورالعظیم و شادگان شد که با ورود آب، وضعیت مناسبی برای این چهار تالاب ایجاد شده است.

انتهاي پیام/و

برچسب ها: خوزستان ، مثبت ، منفی ، سیل ، محیطزیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
این همه
خسارت وارد شده به بخش دامداری کشاورزی ومسکن باغچه وحوضچه ماهی

مردم بدبخت شدند
نون برای خوردند واب برای اشامیدن ندارند

اگر کمک هلال احمر نبود
علاوه بر تحمل رنج مال وتحمل مصیبیت وبی خانمانی
باید گرسنگی رانیز تحمل میکردند

بعد شما به فکر ابیاری جنگل وپر شدن تالاب هستید

واقعا متاسفم