ارومیه؛

برگزاری جلسه پیشگیری از خطرات بيماري ديابت در خوی

به مناسبت هفته سلامت در مرکز بهداشت خوی جلسه پیشگیری از خطرات بيماري ديابت برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ رئيس شبکه بهداشت خوي درجلسه که به مناسبت هفته سلامت درسالن EDCمرکز بهداشت باحضور مسئولين برگزارشد بااعلام اين خبرگفت: غربالگری بیماری دیابت از اهمیت خاصی برخوردار می باشد و افراد جامعه باید به این بیماری اهمیت خاصی قائل شوند و حداکثر هر شش ماه قند خون خود را چک کنند و در صورت لزوم تحت کنترل قرار گیرند .

دکتر محمودزاده در ادامه افزود : بیشترین شیوع سنی ابتلاء به بیماری دیابت در دنیا 65-55 سال می باشد ولی در ایران 50-45 سال می باشد که باید با تغییر رژیم غذایی در جامعه این امر را اصلاح کرد .

مدیر شبکه بهداشت و درمان خوی ضمن ارائه آمارهای مربوط به دیابت در ایران و مقایسه آنها با سایر کشورها ،خطاب به مسئولین ادارات حاضر در جلسه گفت : تک تک مسئولین ادارات باید سفیران سلامت در اداره خودتان باشند و خانواده و کارکنان اداره خود را نسبت به این بیماری حساس نموده و آموزشهای لازم در این زمینه به آنها داده شود .

درادامه این جلسه دکتر جعفرعلی عباسپور متخصص داخلی در مورداهميت دادن به اين بيماري گفت: اگر در خصوص بیماری دیابت هوشیاری به خرج ندهیم و با همین وضعیت موجود پیش برویم سونامی دیابت در راه خواهد بود.

وي در قسمتی از سخنان خود به عوارض ناشی از دیابت اشاره کرد و گفت : دیابت نوعی سرطان خاموش می باشد که باید با کنترل این بیماری از شیوع آن جلوگیری کنیم .

در پایان این جلسه تفاهم نامه اجرای اهداف سند بیماریهای غیر واگیر که شامل 13 هدف می باشد توسط مسئولین ادارات این شهرستان امضاء گردید و مقرر شد که تمامی امضاء کنندگان سعی و تلاش خود را در اجرای اهداف فوق به انجام برسانند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: دیابت ، خطرات ، پیشگیری ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.