آبادان؛

احیای کانال «إبحره» برای ورود کارون به تالاب بین‌المللی شادگان

احیای کانال «إبحره» برای ورود آب کارون به تالاب بین‌المللی شادگان لازم است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ منتخب مردم شادگان در مجلس دهم گفت: پس از سال‌ها خشکی کانال «إبحره» که به عنوان یک شاهرگ حیاتی ورود آب کارون به تالاب بین المللی شادگان احیا می‌شود.
 حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد افزود: پس از رایزنی و دریافت مجوز برای ورود آب کارون به إبحره قرار شد با برداشتن خاکریزی که در مسیر آب قرار دارد، جان تازه‌ای به تالاب بین‌المللی شادگان خواهد داد.
 وی با اشاره به افزایش ریزگردهای ناشی از خشک شدن بخش شمالی تالاب بین المللی شادگان، ورود آب کارون برای کاهش این پدیده بسیار ضروری دانست.
 منتخب شادگان با بیان اینکه بالا آمدن سطح آب کارون فرصتی برای احیای زمین‌های کشاورزی شادگان است گفت: متاسفانه در حال حاضر نخیلات و دام‌های این شهرستان به دلیل سدسازی و انتقال آب از سرشاخه‌های کارون در حال ازبین رفتن هستند.
 «إبحره» با دو شاخه خود در منطقه کوت سید صالح و جنگیه، آب کارون را به شادگان می‌رساند که سالهاست بدلیل کم شدن سطح آب کارون خشک شده است و اخیراً با وجود بالا آمدن سطح آب این رودخانه به بهانه جلوگیری از طغیان توسط ستاد بحران با کشیدن خاکریزی مسدود شده است.
 انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، احیا ، تالاب ، شادگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.