شهرکرد؛

پیش بینی ۳۴۴ شعبه اخذ رأی برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

برای برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شورای اسلامي در دو حوزه انتخابيه استان چهارمحال و بختیاری، ۳۴۴ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون سیاسی امنیتی استاندار و رئيس ستاد انتخابات چهارمحال و بختياری گفت: از اين تعداد، ۲۴۸ شعبه براي حوزه انتخابيه شهرستان های اردل، فارسان، كيار و كوهرنگ، و ۹۶ شعبه اخذ رأي براي حوزه انتخابيه شهرستان بروجن پيش بيني شده است.
 
خدابخش مرادي افزود: شش هزار نفر عوامل اجرايي، نظارتي، امنيتي و انتظامي نیز براي برگزاري اين مرحله از انتخابات مشاركت دارند.  
 
گفتني است؛ انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و مرحله اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جمعه ۷ اسفند ۹۴، همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

در این مرحله از انتخابات، آیت الله علیرضا اسلامیان، برای دومین بار و با کسب بیشترین آراء، به عنوان نماینده استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

همچنین در حوزه انتخابيه شهرستان های شهركرد، سامان و بن، اردشير نوريان، و در حوزه انتخابيه شهرستان لردگان، محمد خالدی سردشتی با كسب اکثریت آرا، به مجلس دهم راه يافتند.

در حوزه انتخابيه شهرستان بروجن هم از مجموع ۶۴ هزار و ۱۸۰ رأی، خديجه ربيعی با كسب ۱۶ هزار و ۶۴۲ رأی و علی نادری فر با ۱۰ هزار و ۱۰۸ رأی به مرحله دوم راه يافتند.

همچنین در حوزه انتخابيه شهرستان های اردل، فارسان، كوهرنگ و كيار نیز از مجموع ۱۴۹ هزار و ۵۸۳ رأی مأخوذه، علي كاظمی با ۲۱ هزار و ۶۷۸ رأی و قدرت الله حمزه شلمزاری با ۱۸ هزار و ۶۹۱ رأی به مرحله دوم راه پيدا كردند.

استان چهارمحال و بختیاری با ۹ شهرستان و ۸۹۵ هزار و ۲۶۳ نفر جمعیت، دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و ۴ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

از مجموع ۱۴۶ داوطلب ثبت نامی مجلس دهم در چهارمحال و بختیاری، ۷۷ نفر تأیید صلاحیت شدند و یک داوطلب نیز از حوزه های انتخابیه خارج از استان، به چهارمحال و بختیاری منتقل شد، که در مجموع ۵۶ نفر انصراف دادند، ۴۳ داوطلب رد صلاحیت شدند، و ۴۸ نفر در عرصه رقابت باقی ماندند.

مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جمعه آینده ۱۰ ارديبهشت ماه ۹۵، همزمان با سراسر کشور، در ۲ حوزه انتخابیه شهرستان های اردل، فارسان، كيار و كوهرنگ، و حوزه انتخابيه شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.