مسوول نظامی طالبان در ولسوالی خان‌آباد کندز بازداشت شد

مسوول نظامی گروه طالبان در ولسوالی خان‌آباد ولایت کندز توسط نیروهای امنیتی افغانستان بازداشت شد.

مسوول نظامی طالبان در ولسوالی خان‌آباد کندز بازداشت شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،  ریاست امنیت ملی با نشر خبرنامه‌ای می‌گوید: «قاری سلیم، مسوول نظامی طالبان در ولسوالی خان‌آباد ولایت کندز، ساعت ۲ شب گذشته در نتیجه یک عملیات خاص با چهار تن از افراداش از قریه دیوانه قشلاق بوین دستگیر گردید».

به گزارش اداره امنیت ملی، قاری سلیم با افراداش مسیر خان‌آباد- کندز را با جاسازی نمودن کانتینر ها و درخت‌ها بر سر جاده، مسدود کرده بود. روز گذشته توسط نیرو های امنیتی و دفاعی افغانستان دوباره برای رفت و آمد اهالی محل باز شد.

روز جمعه به تاریخ ۲۷ حمل ۱۳۹۵ خورشیدی گروه طالبان حملات تهاجمی شان را از چندین استقامت بالای ولسوالی‌ها و مرکز شهر کندز انجام دادند. این حملات توسط نیروهای امنیتی کشور دفع شدند.

اسدالله عمرخیل والی ولایت کندز به تاریخ ۲۸ حمل در جمعی از شهروندان شهر کندز گفته بود که این ولایت بار دیگر سقوط نخواهد کرد.

ناامنی‌ها زمانی در این ولایت افزایش یافت که گروه طالبان به تازگی عملیات بهاری شان را تحت نام «عملیات عمری» راه اندازی کرده است.

شهر کندز سال گذشته به تاریخ ۶ میزان ۱۳۹۴ خورشیدی به دست گروه طالبان سقوط کرد و این گروه به مدت ۳ روز این شهر را تحت تصرف خود داشتند.

به تازگی حکومت وحدت ملی گفته است که جواب جنگ را با جنگ پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار