شهرکرد؛

كشف زمين خواری 7 ميليارد ريالی در سامان

فرمانده انتظامي چهارمحال و بختياری، از رفع تصرف 7 هزار متر از اراضي ملی در شهرستان سامان و حاشیه رودخانه زاینده رود خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سردار نورعلی یاری گفت: در پی كسب خبری مبنی بر تصرف غير قانونی 7 هزار متر از اراضي ملي حومه شهر سامان توسط يك زمين خوار، موضوع به صورت ويژه در دستور كار مأموران انتظامی شهرستان سامان قرار گرفت.

وی، با بیان اینکه با همكاری كارشناسان اداره منابع طبيعی و پس از تحقيق و بررسی دقيق و رؤيت نقشه های مرجع، صحت موضوع تأیید شد، افزود: فرد متصرف در 400 متر از این اراضی هم اقدام به ويلاسازی كرده بود.

یاری اظهار داشت: پس از تشكيل پرونده مقدماتی و اخذ دستور قضائی، ضمن قلع و قمع ساخت و سازهای غيرمجاز صورت گرفته، اراضی تصرف شده آزاد و در اختيار اداره منابع طبيعي قرار گرفت.

وی، ارزش ملک تصرف شده را افزون بر 7 میلیارد ریال بیان کرد و با اشاره به ارجاع پرونده و متهم به مرجع قضائی، از شهروندان خواست هر گونه دست اندازی و تصرف اراضي ملي توسط افراد سودجو را جهت اقدام قانونی به فوريت های پليسی 110 گزارش كنند.

سامان، از شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۴۴۸۶ نفر جمعیت می باشد که مرکز آن (شهر سامان) در فاصله 22 کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

این شهرستان، به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود، از موقعیت های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.