اتحاد کروز و کیسیک علیه ترامپ

دو نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای رقابت با میلیاردر جنجالی عضو این حزب، علیه وی متحد شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، تد کروز و جان کیسیک، نامزدهای جمهوریخواه انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان آمریکا، تصمیم گرفتند برای رقابت با رقیب میلیاردر خود دونالد ترامپ، که از بخت زیادی برای کسب نامزدی رسمی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا برخوردار است، متحد شوند.

اتحاد کروز و کیسیک در حالی صورت می گیرد که به نظر می رسد رقیب آنها ترامپ تنها کسی است که قادر خواهد بود آن تعداد از نمایندگان حزب را که برای نامزدی رسمی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آینده لازم است، با خود همگام سازد.

هفتم ژوئن آخرین روز روند انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان است. در این تاریخ انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان در پنج ایالت از جمله کالیفرنیا که یکصد و هفتاد و دو نماینده دارد، برگزار خواهد شد. به احتمال زیاد با برگزاری انتخابات مقدماتی هفتم ژوئن مشخص خواهد شد که آیا دونالد ترامپ از حمایت یک هزار و دویست و سی و هفت نماینده  ( اکثریت مطلق نمایندگان) برای انتصاب خودکار به  عنوان نامزد قطعی و رسمی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا  برخوردار شده است یا خیر.

 اگر ترامپ موفق نشود در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان حمایت این تعداد نماینده را به دست آورد، انتخاب نامزد نهایی و قطعی جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آینده بدست نمایندگان حزب جمهوری خواه در کنوانسیون این حزب که ماه ژوئیه در کلیولند برگزار خواهد شد، صورت خواهد گرفت.

جف رز ، مدیر ستاد تبلیغاتی تد کروز روز یکشنبه اعلام کرد این سناتور محافظه کار از این پس تلاشهای خود را در ایالت ایندیانا متمرکز خواهد کرد و میدان را برای جان کیسیک در ایالت های اورگون و نیومکزیکو باز خواهد گذاشت.

ستاد تبلیغاتی جان کسسیک نیز بیانیه ای مشابه منتشر کرد.

پایگاه اطلاع رسانی پولیتیکو نوشت هم جان کیسیک و هم تد کروز به خوبی می داند که بهترین راه مهار دونالد ترامپ و جلوگیری وی از دستیابی به نامزدی رسمی جمهوری خواهان در انتخابات آینده، متحد شدن با یکدیگر و مسدود کردن راه اوست اما شاید برای اجرا کردن این ابتکار کمی دیر شده باشد.

ترامپ در واکنش به متحد شدن دو رقیب انتخاباتی خود با لحنی نیشدار در حساب توییتر خود نوشت:" همین الان خبردار شدم که تد کروز دروغگو و جان کاسیچ می خواهند با همسو کردن تلاشهای خود جلو من را بگیرند. این کار نشانه ناامیدی آنهاست."

هفته گذشته دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در ایالت نیویورک اکثریت آرا را به دست آورد و جان کیسیک و تد کروز به رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند. با این حال ترامپ برای به دست آوردن اکثریت مطلق یک هزار و دویست و سی و هفت نماینده همچنان باید تلاش کند.
در انتخابات مقدماتی دموکراتها در این ایالت ها نیز پیش بینی می شود هیلاری کلینتون برتری خود را بر رقیبش برنی ساندرز تقویت کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار