ساری،

بهره مندی مازندرانی ها از خدمات تخصصی دندانپزشكی

همه شهرستان های مازندران دارای كلینیک تخصصی دندانپزشكی می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس دانشگاه علوم پزشكی مازندران با بیان اینکه كلینیک تخصصی دندانپزشكی در چهار شهرستان امسال راه اندازی می شود، گفت: چهار كلینیک جدید دندانپزشكی در درمانگاه های مراكز بهداشت و درمان شهرستان های جویبار ، عباس آباد ، گلوگاه و فریدونكنار راه اندازی می شود.

دکتر قاسم جان بابایی افزود: 15 كیلینک دندانپزشكی در شهرستان های مازندران پارسال راه اندازی شد.

وی از ایجاد و توسعه فضاهای درمانی برای ارتقای سطح سلامت به عنوان یكی از برنامه ها و اهداف طرح تحول نظام سلامت نام برد و گفت: به همین منظور با اختصاص اعتبار ملی كلینیک های دندانپزشكی در 14 شهرستان مازندران راه اندازی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی مازندران گفت: در این كلینیک ها 48 یونیت دندانپزشكی در نظر گرفته شد كه دو شیفت صبح وعصر خدمات می دهند.

دکتر جان بابایی افزود: براساس آمارارائه شده از سوی گروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مازندران حدود 70 هزار دندان در مراكز درمانی استان پارسال كشیده شد و بیش از 21 هزار دندان نیز ترمیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی مازندران، ترمیم ، جرم گیری ، فلوراید تراپی و فیشور سیلنت را از خدمات دندانپزشكی در طرح سلامت دهان و دندان بیان کرد.

وی گفت: با اجرای طرح سلامت دهان و دندان گروه های هدف آن كه مادران باردار و كودكان زیر ۱۴ سال هستند از خدمات رایگان بهره مند می شوند و بقیه افراد هم تنها تا ۳۰ درصد تعرفه دندانپزشكی را پرداخت می كنند.

149مركز و 15 كلینیک دندانپزشكی مازندران با حضور ۱۰۷ دندانپزشک به شهروندان استان خدمات ارائه می كند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار