مهم ترین اخبار اقتصادی ششم اردیبهشت ماه؛

بنزین دو نرخی فساد آور نیست/ ضرورت معافیت تولید کنندگان از مالیات/ افزایش 31 درصدی قیمت حبوبات

تک نرخی شدن بنزین و افزایش 31 درصدی قیمت حبوبات تا صنعت پتروشیمی در پیچ و خم دستیابی به تکنولوژی های نوین ازمهم ترین عناوین اقتصادی امروز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیر است:

با وجود اقدامات مثبت و دستاوردهای قابل توجه در صنعت پتروشیمی کشور، هنوز نقاط ضعفی وجود دارد که باید برای رفع آنها تدابیری اندیشیده شود.

براساس گزارش بانک مرکزی، در یکسال اخیر قیمت حبوبات31.7 درصد، برنج 16.5 درصد، سبزی 35.2 درصد، قند و شکر 17.9 درصد و چای 14.8 درصد افزایش یافته است.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهر سازی گفت: تاثیر مالیات برخانه های خالی در خروج بازار مسکن از رکود بسیار ناچیز بوده و عملا در کوتاه مدت تاثیر معناداری نخواهد داشت.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت:این پژوهشگاه سعی بر کسب دانش و فناوری های نوین برای حل مشکلات پیشروی صنعت نفت کشور داشته است.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات روزجاری با رشد 240.13 واحدی به عدد 78 هزار و 688 واحد رسید.

قیمت سکه طرح قدیم به نرخ یک میلیون و 23 هزار تومان به فروش می‌رسد.

عضو کمیسیون جذب سرمایه گذاری های اتاق بازرگانی ایران، گفت: تولید کالا با قیمت رقابتی یکی از نتایج به روز رسانی و ارتقای تکنولوژی بنگاه های اقتصادی است.
بهای رسمی دلار، پوند و یورو افزایش یافت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برخلاف اعتقاد برخی از افراد بنزین دو نرخی فسادآور نیست بلکه کنترل مصرف سوخت و اجرای عدالت در کشور را به دنبال دارد.

قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار منتشر شد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی کاشان گفت: یکی از تشویق هایی که صنایع و سرمایه ها را به سمت تولید سوق می دهد معاف کردن بخش تولیدی از مالیات است.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش نقدینگی در بخش تولید و نبود کنترل و نظارت رکود در بازار را ایجاد کرده است.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رونق تولید نیازمند سیاست هایی است که در آن تأمین مالی و افزایش سرمایه برای بهبود فضای کسب و کار در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/













اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار