آغاز تظاهرات مردمی علیه السیسی در مصر

منابع رسانه‌ای مصر از آغاز تظاهرات ۲۵ آوریل علیه سیاست‌های عبدالفتاح السیسی و مخالفت با توافق ترسیم مرزهای دریایی مصر و عربستان خبر دادند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رسانه های مصر، دقایقی قبل تظاهرات جوانان منتسب به گروه های انقلابی در میدان الدقی آغاز شد و تظاهرات کنندگان شعارهایی در مخالفت با توافق مصر و عربستان برای ترسیم مرزهای دریایی و واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به طرف سعودی، سر می دهند.

در همین راستا نیروهای پلیس و خودروهای امنیت مرکزی و خودروهای زرهی برای پراکنده کردن تظاهرات کنندگان به سرعت عازم این میدان شدند.

نیروهای امنیتی همچنین تظاهرات مردمی در خیابان ناهیا را با شلیک گاز اشک آور به سمت تظاهرات کنندگان، پراکنده کرده و تعدادی از جوانان را بازداشت کردند.

امروز دوشنبه 25 آوریل مصادف با سی و چهارمین سالروز آزادسازی سیناست در حالیکه جنبش های معارض این کشور از جمله جنبش جوانان 6 آوریل که در برگزاری تظاهرات های سال 2011 و انقلاب 25 ژانویه نیز مشارکت داشتند، مردم را به برگزاری تظاهرات امروز دوشنبه در اعتراض به سیاست های السیسی از جمله امضای توافقنامه جنجالی واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان سعودی دعوت کرده اند.

از سوی دیگر دولت مصر با هدف جلب رضایت مردم امروز دوشنبه را تعطیل رسمی با حقوق کامل برای تمام کارگران در مصر اعلام کرده بود.

در همین راستا شیخ یوسف القرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان نیز مردم مصر را به شرکت گسترده در تظاهرات امروز علیه السیسی دعوت کرد.




انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار