اهواز؛

6 ماه كسر خدمت برای ارائه دهندگان طرح هاي مطالعاتي پدافند غير عامل

مديركل پدافند غير عامل استانداري خوزستان گفت: افراد نخبه و ارائه دهندگان طرح هاي مطالعاتي پدافند غير عامل 6 ماه كسر خدمت سربازی برای آن ها اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد حري در نخستين همايش از مجموعه همايش هاي علمي پدافند غيرعامل با موضوع پدافند غير عامل در معماري و شهرسازي در دانشگاه شهيد چمران اهواز بیان کرد: اين كار براي همكاري هر چه بيش تر بخش علمي با پدافند غير عامل و تقويت ارتباط دانشگاه با اين بخش است.

وي با اشاره به اينكه پدافند به معني دفاع است و دفاع شامل 2 بخش عامل و غير عامل است اظهار داشت: در دفاع عامل از ادوات جنگي و در دفاع غيرعامل از اقدامات غير مسلحانه براي كاهش آسيب پذيري استفاده مي شود؛ اقدامات ديپلماسي نيز نوعي پدافند غير عامل است.

حری افزود: براي مصونيت كشور از تهديدات بايد متناسب با خطرات و تهديدات امروز اقدامات پدافند براي كاهش آسيب پذيري انجام شود.

مديركل پدافند غير عامل استانداري خوزستان اذعان کرد: پدافند غير عامل نزديك به 2 دهه است كه در حال اجرا است و براي هر چه علمي تر كردن اين حوزه از اساتيد و متخصصان و كارشناسان تقاضا مي شود همكاري داشته باشند.

حميد محمدي دبير اجرايي بیان داشت: در دوره اي قرار داريم كه تنوع خطرات زياد است و براي كاهش آسيب ها بايد از راهبردي به نام پدافند غير عامل استفاده شود.

وی خاطرنشان كرد: موقعيت خوزستان به دليل داشتن انرژي هاي متنوع، مرزي بودن و داشتن ظرفيت هاي زياد اقتصادي بسيار حساس است و براي مقابله با هرگونه تهديد احتمالي بايد از پدافند غير عامل استفاده شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.