اردبیل؛

ابتلای 20 درصد افراد جامعه به بیماری آلرژی

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: 15 تا 20 درصد افراد جامعه مبتلا به آلرژی هستند که این خود نوعی بیماری محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حسن قبادی افزود: آلرژی از شایع‌ترین بیماری در فصل بهار است که درمان قطعی برای آن وجود ندارد ولی می‌توان نسبت به کنترل این بیماری اقدام کرد.

وی گفت: گاه آلرژی به صورت عطسه‌های مکرر، آبریزش و سوزش چشم اتفاق می‌افتد به طوریکه در فصل بهار این آلرژی در عده‌ای به صورت احساس خواب‌‌آلودگی و خستگی نمود پیدا می‌کند که گاه تنگی نفس را نیز به دنبال دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه در فصل زمستان و بهار بیشترین علائم بیماری آلرژی به دلیل شرایط جوی و گرده‌افشانی گیاهان اتفاق می‌افتد، گفت: 15 تا 20 درصد افراد جامعه مبتلا به آلرژی هستند که بخش عمده‌ای از این بیماران با خود کنترلی، مراقبت و دور شدن از مواد آلرژی‌زا می‌توانند از خطر این بیماری در امان بمانند.

قبادی به اختلالات متعدد این بیماری نظیر عفونت گوش، چشم و بروز آسم نیز اشاره کرد و افزود: افرادی که گرفتار این بیماری هستند باید خودشان را از در معرض قرار گرفتن مواد آلرژی‌زا دور کنند.

وی در ادامه بیان کرد: با پرهیز از مواد خوراکی و خوردنی آلرژی‌زا که شامل برخی میوه‌ها و سبزیجات است، به همراه زدن ماسک می‌توان از بروز این بیماری جلوگیری کرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود:‌ این افراد باید از باز نگهداشتن پنجره خانه‌های خود و حضور در ساعات اولیه روز در بیرون از خانه پرهیز و با مصرف برخی داروها از استنشاق مواد آلرژی‌زا پرهیز کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.