سمنان؛

چهارمین دوره طرح ملی داناب در استان سمنان اجرا می شود

طرح ملی داناب در سراسر کشور و با هدف فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب از طریق دانش‌آموزان اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان  با اشاره به محدودیت منابع آبی در استان سمنان گفت: صرفه‌جویی و همچنین بهینه‌سازی مصرف آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، خانگی و غیره یک ضرورت است.
حسن رهایی افزود: هدف از اجرای طرح داناب، همان‌طور که از نام طرح پیداست، این بوده که دانش‌آموزان در مدارس راه‌های مختلف صرفه‌جویی در آب را بیاموزند و آموخته‌های خود را در خانه اجرا ‌کنند و درواقع، اجرای این طرح یک روش برای نهادینه کردن فرهنگ درست مصرف کردن منابع آبی است.
رهایی تصریح کرد: این طرح با همکاری اداره کل آموزش ‌و پرورش استان سمنان و شرکت آب منطقه‌ای سمنان به‌عنوان کارفرما و جهاد دانشگاهی استان سمنان به‌عنوان مشاور اجرایی این طرح اجرایی می‌شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با اشاره به آموزش دانش‌آموزان به‌عنوان ناجیان آب در این طرح گفت: در این طرح، ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان نیز به‌عنوان ناجیان طرح داناب فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه طرح ملی داناب در بیش از ۲۲۵ مدرسه مقطع متوسطه استان سمنان در حال اجراست، از آموزش حدود ۱۹ هزار دانش‌آموز در قالب اجرای طرح ملی داناب خبر داد.
انتهای پیام / د
برچسب ها: طرح ، داناب ، آب ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.