همدان؛

استفاده از ظرفیت بالای سمن ها در تقویت برنامه های فرهنگی در ورزش

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان بر همکاری و مشارکت بیشتر هیات های ورزشی با سازمان های مردم نهاد در استان تاکید کرد.

استفاده از ظرفیت بالای سمن ها در تقویت برنامه های فرهنگی در ورزش

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ اسداله ربانی‎مهر در جمع روسا و نواب رئیس هیات های ورزشی استان خاطرنشان کرد: هیات های ورزشی از ظرفیت بالای سمن ها در تقویت فرهنگ در حوزه های مختلف ورزش استفاده کنند.

وی افزود: موضوعات فرهنگی در ورزش دارای خلاء جدی است و اگر مربیان و هیئت های ورزشی در کار خود خلوص نیت و اعنتقاد قلبی در انجام امور فرهنگی نباشد کارها پیش نمی رود.
ربانی اظهار داشت: برنامه های اخلاقی و فرهنگی باید موثر و عملیاتی باشد به گونه ای که در ارزیابی ها خود را نشان دهد و ضزرورت دارد در حفظ و تقویت موضوعات فرهنگی تلاش جدی تر و موثر تری به عمل آید.

اسدالله ربانی مهر با اشاره به اینکه الگوسازی یکی از روشهای رایج و موفق در اشاعه یک فرهنگ در جامعه است و باید از ظرفیت پیشکسوتان، مربیان اخلاقی، قهرمانان ورزشی و افراد شاخص در مسیر موضوعات فرهنگی و اخلاقی بهره گرفت و برای آن برنامه غالب تعریف کرد.

وی با بیان اهمیت توجه به مساله فرهنگ در ورزش بیان داشت: تهیه آمار و اطلاعات و رصد وضعیت موجود فرهنگی در فضاهای ورزشی از نکات مهمی است که باید با استمرار در جلسات فرهنگی در این حوزه کسب شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان توجه به برنامه های بلند مدت در حوزه فرهنگی ورزش را ضروری دانست و عنوان کرد: از فرصت برنامه های کوتاه مدت نیز نباید غافل شد و باید از ظرفیت مربیان و موثرین در ورزش برای توسعه فرهنگ ورزش استفاده شود.

ربانی مهر ادامه داد: منشور اخلاقی در ورزش از دیر باز در فضاهای ورزشی موجود بوده است که سبب شکل گیری بنیادین برخی خصوصیات و فرهنگ ها در ورزشکاران پیشکسوت شده است و این مهم نشان از اهمیت مقوله فرهنگ در ورزش است.

وی با اشاره به بحث جذب جوانان به ورزش با استفاده از فضاهای عمومی موجود در جامعه گفت: فضای پارکها و برخی اماکن عمومی که جوانان در آنجا ورزش می کنند خود آبستن حوادث ناگواری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان استان با اشاره به تاثیر گذاری فرهنگ در ورزش بیان کرد: باید بتوانیم از طریق ورزش هنجارها و ارزشهای اخلاقی را توسعه دهیم.

وی گفت: قهرمانان درمقوله فرهنگی ورزش تاثیر زیادی دارند واگر قراراست برنامه فرهنگی برای ورزشکاران تدوین شود باید از حضور و نظرات نماینده ورزشکاران، داوران و مربیان ورزش مدارس در کارگروهی فرهنگی ورزش استفاده شود.

ربانی مهراضافه کرد: مربیان مهم ترین الگوی فرهنگی برای ورزشکاران هستند که نوع پوشش و برخورد آنها برای ورزشکاران مهم است.

وی با اشاره به فعالیت 300 سمن در استان همدان تصریح کرد: از این تعداد 75 سمن در اداره کل ورزش و جوانان استان فعالیت دارند.

ربانی‎مهر بر همکاری و مشارکت بیشتر هیات های ورزشی با سازمان های مردم نهاد در استان تاکید کرد و خاطر نشان کرد: هیات های ورزشی از ظرفیت بالای سمن ها در تقویت فرهنگ در حوزه های مختلف ورزش استفاده کنند.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.