مرگ و مير مادران باردار در كهگيلويه و بويراحمد 50درصد كاهش يافت

رئيس دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بويراحمد گفت: بعد از اجراي طرح تحول سلامت تا كنون در اين استان مرگ و مير مادران باردار 50 درصد كاهش يافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛رضا چمن افزود: بر اساس اسناد پزشكي تا قبل از اجراي طرح تحول نظام سلامت در كهگيلويه و بويراحمد سالانه هفت مورد مرگ و مير مادران باردار بعلت عوارض بارداري در اين استان اتفاق افتاده است.
وي بيان كرد: در دو سال از اجراي اين طرح مهم بهداشتي و درماني در كهگيلويه و بويراحمد در مجموع هفت مادر باردار بعلت عوارض بارداي فوت شده است.
چمن اظهار كرد: تا پيش از دولت تدبير و اميد از هر يك هزار نفر بستري در بيمارستان‌هاي استان، 30 نفر به خارج از استان ارجاع داده مي‌شد در حالي كه در دولت يازدهم اين تعداد به هفت نفر رسيده است.
وي عنوان كرد: در حال حاضر سرانه تخت بيمارستاني در كهگيلويه و بويراحمد به ازاي هر يك هزار نفر يك و نيم تخت است كه با بهره برداري از بيمارستان هاي در حال ساخت در اين استان اين ميزان به دو تخت مي رسد.
رئيس دانشگاه پزشكي كهگيلويه و بويراحمد ابراز داشت: پارسال حدود 500 نفر نيرو انساني براي بخش‌هاي مختلف بهداشتي و درماني اين استان بكار گرفته شدند كه از اين تعداد 120 نفر بهورز براي مناطق محروم بوده‌اند.
چمن بهره برداري از درمانگاه دندانپزشكي در شهر ياسوج را يكي ديگر از خدمات دولت در سال 94 عنوان كرد و گفت:براي راه اندازي اين درمانگاه افزون بر30 ميليارد ريال هزينه شده است.
انتهای پیام /ف
برچسب ها: مرگ و میر ، مادر ، باردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
عمل کرد دانشگاه علوم پزشکی خوب بوده ولی انصافا کار بهورزان و عمل کرده بهورزان نادیده گرفته شده است