اهواز؛

لزوم روشن سازی مسایل سلامت برای خیرین

باید مسایل سلامت برای خیرین روشن‌تر بیان شود تا مردم و خیرین بهتر بتوانند کمک و مشارکت کنند؛ با بیان نیازهای موجود، هر شخص خیر می‌تواند بنا بر انتخاب خود در رفع یک یا چند نیاز مشارکت کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رییس مجمع خیرین سلامت خوزستان گفت: امنیت یکی از سرفصل‌های سلامت است و در احادیث نیز مقوله سلامت مقدم بر امنیت و سایر موارد آمده است. ایجاد امنیت و برخورد با تخلفات به عنوان وظایف نیروی انتظامی، بخشی از اقدامات جهت حفظ سلامت است.

کاظم شایسته افزود: مبلغ 60 میلیارد تومان جهت کمک و درمان معتادان اختصاص داده شده است ولی کاش مشابه این رقم نیز برای کشیدن دیوار بتونی میان مرز ایران و افغانستان جهت جلوگیری از آلودگی جوانان کشور به مواد مخدر اختصاص می‌یافت.

رییس مجمع خیرین سلامت خوزستان با تاکید بر لزوم پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها عنوان کرد: خودمراقبتی، اصلی‌ترین موضوع در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها است و لازمه خود مراقبتی نیز آموزش است که باید به این نکته توجه و روی آن کار شود زیرا به عنوان مثال، افراد بسیاری به بیماری‌هایی مانند دیابت مبتلا هستند و از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی بیان کرد: وجود آلودگی‌ زیست‌محیطی از جمله آلودگی‌ آب و هوا، پایین آمدن کیفیت مواد غذایی، آلاینده‌های کشاورزی و سایر موارد، بسیار نگران‌کننده است و نتیجه این آلودگی‌ها افزایش بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت است.

شایسته با اشاره به میزان هزینه‌های درمان افزود: بودجه‌های ملی جهت هزینه‌های درمانی کافی نیست و بنابراین در حوزه سلامت و درمان، به حضور و مشارکت خیرین نیاز است و با توجه به وجود مشکلاتی در خوزستان، باید از پتانسیل‌های موجود در استان به شکلی مناسب در حوزه سلامت استفاده کرد.

وی گفت: لازم است که راه‌های جلب و جذب خیرین در حوزه سلامت را یافت و میان خیرین و عرصه سلامت اعتمادسازی ایجاد شود. همچنین باید در برنامه‌هایی وسیع‌تر، مسایل سلامت را برای خیرین روشن‌تر بیان کرد تا مردم و خیرین نیز بهتر بتوانند کمک و مشارکت کنند زیرا با بیان نیازهای موجود، هر شخص خیر می‌تواند بنا بر انتخاب خود در رفع یک یا چند نیاز مشارکت کند. 

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.