بجنورد؛

نصب نخستین مولدهای CHP شرکت توزیع برق خراسان شمالی

نخستین مولدهای CHP شرکت توزیع برق با اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان، نصب و راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رئیس گروه بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: با توجه به اهمیت بازیافت انرژی در زندگی امروز، تصمیم بر آن شد تا دو مولد CHP در این شرکت نصب و راه اندازی شود.

رضا لنگریبا بیان این که این مولدهای 126kva در محوطه مدیریت توزیع برق بجنورد نصب شده است ، افزود: این دستگاه ها قادر به تولید همزمان برق و حرارت هستند و به این ترتیب از این پس تمامی نیاز حرارتی ساختمان مدیریت برق بجنورد به انضمام سالن ورزشی شرکت توزیع برق از طریق همین مولدها تامین خواهد شد.

وی با اشاره به گاز سوز بودن این مولدها گفت: برای تهیه و راه اندازی این مولدها 3 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان هزینه شده است.

لنگری گفت: در حال حاضر برق تولیدی این مولدها به شبکه برق سراسری تزریق می شود.

وی خاطرنشان کرد: مصرف کنندگانی که نیاز به تامین حرارت در سطح وسیع دارند مانند صنایع تولیدی، بیمارستان ها، ادارات و خشکشویی ها می توانند از مولدهای CHP استفاده کنند و به این ترتیب علاوه بر تامین برق برای مجموعه خود، از توان حرارتی این مولدها نیز برای گرمایش بهره برداری کنند.

گفتنی است: CHP یا (combined heat and power) مولدی است که حرارت را به عنوان محصول جانبی اما کاربردی فرایند تولید الکتریسیته به مشترک تحویل می دهد. نسل دیگری از این نوع نیروگاه های کوچک تحت عنوان CCHP (combind cooling; heat and power) قادر به تولید همزمان برق، حرارت و سرمایش می باشد.

انتهای پیام/آ

برچسب ها: بجنورد ، نصب ، برق ، مولد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.