تقدیر وزیر دفاع ارمنستان از اقدامات سازنده ایران برای برقراری صلح در قفقاز

سیران اوهانیان گفت: بدون ایران و روسیه نمی توان به بحران های منطقه پایان داد و ما مواضع جمهوری اسلامی ایران را در مقابله با این بحران ها کاملاً تأیید می کنیم.

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و سیران اوهانیان وزیر دفاع جمهوری ارمنستان که برای شرکت در کنفرانس امنیت بین المللی مسکو به روسیه سفر کرده‌اند در حاشیه این کنفرانس با یکدیگر ملاقات و پیرامون مسائل دو جانبه و منطقه ای گفتگو کردند.

دهقان در این ملاقات با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر همکاری و توسعه مناسبات با کشورهای دوست به خصوص کشورهای همسایه است گفت: ارمنستان می تواند به حفظ ثبات و امنیت منطقه کمک کند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، تضعیف کشورهای منطقه و فعال سازی شکاف ها و اختلافات قومی، مذهبی و مرزی را از راهبردهای نظام سلطه به ویژه آمریکا برای ایجاد ناامنی، تنش و جنگ ذکر کرد و گفت: امروز جریان های تروریستی با پشتوانه آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای نادان در منطقه، بحران های بزرگی را رقم زده است.

دهقان گفت: ما اعتقاد راسخ داریم که حل بحران های بزرگ به ویژه تروریسم جزء در سایه تعامل و همکاری کشورهای منطقه امکان پذیر نیست.

سیران اوهانیان وزیر دفاع ارمنستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از ملاقات با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و مناسبات خوب و حسنه میان دو کشور تصریح کرد: ایران کشوری بزرگ و با تمدن دیرینه و فرهنگ غنی است که نقش منحصر به فرد و بزرگی در استقرار امنیت، ثبات و صلح در منطقه دارد.

وی با قدردانی از تحرک سازنده و اهتمام ویژه جمهوری اسلامی ایران به ویژه شخص سردار دهقان در برقراری آتش بس و صلح در قفقاز تأکید کرد: بدون ایران و روسیه نمی توان به بحران های منطقه پایان داد و ما مواضع جمهوری اسلامی ایران را در مقابله با این بحران ها کاملاً تأیید می کنیم.

در پایان این ملاقات دو طرف بر حفظ ارتباط و تداوم گفتگو های سازنده در راستای حفظ صلح و آرامش تأکید کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار