ارومیه؛

26 چاه غیرمجاز در نقده مسدود شد

فرماندار نقده گفت: سال گذشته در راستای مسدودسازی چاه‌های آب فاقد مجوز، شاهد مسدود کردن 26 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان بودیم و امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی فرامرزی اظهار داشت: با آغاز فصل کاشت باید تلاش شود تا کشاورزان بیش از پیش در راستای مصرف اصولی از آب در بخش کشاورزی آشنا شوند.
 
وی خواستار تعامل هر چه بیشتر اداره جهاد کشاورزی این شهرستان با کشاورزان شد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه و ارائه هشدارهای مورد نیاز در خصوص عواقب خشک شدن دریاچه ارومیه در منطقه می‌تواند در این خصوص موثر واقع شود.
 
فرماندار نقده با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آب‌های زیرزمینی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اعلام کرد: برای احیای دریاچه ارومیه باید بتوانیم میزان مصرف بخش کشاورزی استان را به حداقل برسانیم که در این زمینه جهاد کشاورزی می‌تواند به خوبی عمل کند.
 
این مسئول اجرای برنامه‌های مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی در مصرف آن را خواستار شد و اذعان داشت: کشت محصولاتی با نیاز آبی پایین، آبیاری محصولات به صورت اصولی و تجهیز اراضی به آبیاری نوین نیز می‌تواند در راستای کاهش میزان مصرف آب در این حوزه ما را یاری رساند.
 
فرامرزی از مسدود کردن چاه‌های آب فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد و اعلام کرد: سال گذشته در راستای مسدودسازی چاه‌های آب فاقد مجوز، شاهد مسدود کردن 26 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان بودیم و امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.
 
فرماندار نقده با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده شاهد نصب کنتور بر روی چاه‌های آب دارای مجوز هستیم، ادامه داد: در این خصوص لازم است دستگاه‌های اجرایی دست در دست هم داده و در این زمینه وارد عمل شوند.
 
این مسئول مصرف اصولی آب در بخش کشاورزی را خواستار شد و اظهار داشت: در این میان منافع کشاورزان نیز مد نظر قرار دارد و آموزش‌هایی در خصوص نحوه کشت، داشت و برداشت که بتوان کمتر از منابع آبی استفاده کرد، ارائه می‌شود.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: نقده ، مسدود ، غیر مجاز ، چاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.