قم؛

برگزاری کنگره شهدای روحانی در مدرسه فیضیه

کنگره شهدای روحانی با معرفی سه شهید شاخص انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم، با حضور دبیر کنگره شهدای روحانی امشب در مدرسه فیضیه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ این کنگره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه در میان طلاب جوان و همچنین به منظور تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران روحانی برگزار می‌شود.

عقیلی دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت شهید شاه آبادی و شهدای روحانیت بیان کرد: در این کنگره از سه شهید شاخص در سه برهه از انقلاب اسلامی به عنوان شهدای شاخص روحانیت بزرگداشت به عمل خواهد آمد که شهید مطهری به عنوان شهید شاخص انقلاب، شهید شاه آبادی به عنوان شهید شاخص دفاع مقدس و شهید مالامیری به عنوان شهید روحانی شاخص مدافع حرم است.

وی  افزود: این شهید بزرگوار نیز با اینکه مشغول تدوین پایان نامه دکتری خود بود اما وقتی متوجه نیاز سوریه و حرم اهل بیت ع به مدافع و مبلغ شد به سوریه اعزام شد و به همگان ثابت کرد که روحانیت همچون گذشته هرجا احساس مسئولیت کند در صحنه حاضر می‌شود و به جانبازی در راه اهل بیت(ع) می‌پردازد.

عقیلی عنوان کرد: اصحاب رسانه، صاحبان قلم و نخبگان باید با فرهنگسازی مستمر در مسیر نهادینه کردن این هفته به عنوان هفته بزرگداشت شهدای روحانی تلاش کنند تا این هفته گامی در مسیر معرفی شهدا و ایثارگران روحانی و تجلیل از خانواده‌های آنان باشد.

کنگره شهدای روحانی امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مدرسه مبارکه فیضیه و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی و با حضور و تجلیل از خانواده‌های ایثارگران روحانی و طلاب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار