هدف از اجرای این طرح بهبود وضعيت هوا و پيشگيری فني از آلودگي هوای سمنان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرپرست معاونت فني اداره كل حفاظت محيط زيست استان سمنان با اشاره به این که طرح پيشگيري از آلودگي هوای سمنان از برنامه هاي حفاظت محيط زيست استان در برنامه ششم توسعه است كه يك ميليارد ريال براي آن اعتبار در نظر گرفته شده است اظهار داشت : اين طرح با انجام مطالعات اوليه ، تحليل سنجش هوا ، ارزيابي اثرات سوء فعاليت واحدهای توليدی و تعيين ميزان آلايندگي هر بخش اجرايي مي شود.
امير ضيائيان اظهار داشت : مرحله مطالعات اوليه طرح جامع پيشگيري از آلودگي هواي سمنان با كمك بخش خصوصي كامل شده و اكنون در مرحله جمع آوري اطلاعات ميداني هستيم كه حدود 50 درصد از آن انجام شده و تا پايان سال، مرحله تحليل و ارزيابي اطلاعات كامل خواهد شد.
وی به وجود سه ايستگاه سنجش آلايندگي هوا در سمنان، گرمسار و شاهرود اشاره و خاطرنشان كرد: اين ايستگاه اكنون در گرمسار به طو ركامل فعال است و ايستگاه سمنان نيز با وجود فعال بودن بخش داده ها، به علت مشكلات فني، اين اطلاعات به صفحه نمايشگر منتقل نمي شود و به دنبال رفع اين مشكل فني هستيم.
وي اضافه كرد : ايستگاه سنجش آلايندگي سمنان نيازمند تامين برخي تجهيزات و كاليبره كردن مجدد است ولي سنجش آلودگي هواي سمنان اكنون به وسيله تجهيزات قابل حمل و به صورت اتفاقي انجام مي شود.
ضیائیان در ادامه اظهار داشت  : ايستگاه سنجش آلايندگي در شاهرود نيازمند اعتبار براي تكميل است و اكنون فقط داراي كانكس و تجهيزات رايانه اي است و اميدواريم با تخصيص اعتبار لازم امسال به بهره برداري برسد.
وی ادامه داد : ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا پس از 10 سال نيازمند نوسازي ويژه تجهيزاتي هستند و نگهداري فني از اين ايستگاه ها، هزينه هاي خاصي به همراه دارد.
وي با اشاره به مباحثي درباره ميزان آلاينده بودن شركت فروسيليس ايران واقع در اين استان، افرود: اين واحد توليدي از واحدهاي آلاينده در استان است كه اداره كل حفاظت محيط زيست با طرح توسعه اين واحد نيز به دلايل فني ، مخالفت كرده است.
سرپرست معاونت فني اداره كل حفاظت محيط زيست استان سمنان تاكيد كرد: آلايندگي شركت فروسيليس به ويژه زماني كه تجهيزات غبارگير را از مدار خارج مي كند تشديد مي شود و برخي نواقص فني آلايندگي اين واحد نيز شناسايي و به واحد اعلام شده است.
انتهای پیام / ه

برچسب ها: هوا ، آلودگی ، پیشگیری ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.