یزد؛

برگزاری نوزدهمين جشنواره زيبايی اسب اصيل عرب و دوازدهمين دوره مسابقات زيبايی ايكاهو در شهرستان اشکذر

شهرستان اشکذر به‌عنوان قطب صنعت اسب در استان و کشور میزبان نوزدهمين جشنواره زيبايی اسب اصيل عرب و دوازدهمين دوره مسابقات زيبايی ايكاهو (سازمان جهانی اسب‌های اصيل عرب) رده C جام BUIO است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رييس هیئت سواركاری شهرستان اشکذر گفت: صنعت اسب و سوارکاری از صنایع درآمد زا با گردش مالی بسیار و از جاذبه‌های گردشگری و توریستی در جهان و کشور محسوب می‌گردد و در دین مبین اسلام نیز به انجام آن توصیه شده است.
 
مهدی دهقان  حضور بیش از 70 درصد باشگاه‌های سوارکاری استان با 2000 رأس اسب را فرصتی مناسب مغتنم برای درآمدزایی و اشتغال در شهرستان اشکذر برشمرد و افزود: ظرفیت‌ و پتانسیل‌های موجود سبب گردید این خطه هم‌اکنون به‌عنوان قطب صنعت اسب در استان و کشور خودنمایی ‌کند.
 
 رييس هیئت سواركاری شهرستان اشکذر از برگزاری نوزدهمين جشنواره زيبايی اسب اصيل عرب و دوازدهمين دوره مسابقات زيبايی ايكاهو (سازمان جهانی اسب‌های اصيل عرب) رده C جام BUIO در شهرستان اشکذر خبر داد و خاطرنشان کرد: انتخاب این منطقه به‌عنوان میزبان مسابقات در این سطح  توان و پتانسیل‌های موجود را افزایش خواهد داد.
 
دهقان حضور 4 داور برجسته و طراز اول جهانی از کشورهای اتریش، سوئیس و اسپانیا را نشان‌دهنده سطح بالای نوزدهمين جشنواره زيبايی اسب اصيل عرب دانست و افزود: در این مسابقات علاوه بر شرکت‌کنندگان یزدی از استان‌های کرمان، خوزستان، تهران و اصفهان نیز حضور دارند.
 
مسئول برگزاری نوزدهیمن جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب مسابقات امسال را متفاوت‌تر از هميشه دانست و ابراز امیدواری کرد: فضای زیبا و دل‌نشین محیا شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر بتواند لحظاتی خاطره‌انگیز را برای تماشاگران و بینندگان فراهم آورد.
 
شایان‌ذکر است این جشنواره تا دهم اردیبهشت در دو نوبت صبح و بعدازظهر برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار