چشم انداز زیبای کویر ایران از دید لنز ماهواره اروپا + عکس

ماهواره فضایی اروپا تصویری از دشت کویر ایران شکار کرده که مانند تابلوی نقاشی ابر و باد است.

به گزارش  خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چشم انداز چرخش در کویر زیبای نمک ایران، یادآور یک نقاشی انتزاعی در تصویر منتشر شده از سازمان فضایی اروپا (ESA) است که به دلیل شگفت آور بودن به عنوان عکس برتر هفته انتخاب شد. 

در این منطقه کویری بارش بسیار اندک است اما جویبارهایی که از کوه های اطراف سرازیر می شوند در این دشت دریاچه های فصلی و باتلاقی ایجاد می کنند.

این عکس  در درجه حرارت حدود 50 درجه سانتیگراد گرفته شده، درجه حرارت بالا باعث تبخیر آب جوی ها شده و در نتیجه این امر خاک رس، شن و ماسه با غلظت بالایی از مواد معدنی در مسیر این جوی ها باقی می مانند. 

چشم انداز زیبای کویر ایران از دید لنز ماهواره اروپا + عکس

عکس گرفته شده مانند یک نقاشی با قلم یا ابر و باد است که فرسایش و حرکت باد بسیاری از این زیبایی ها را خلق کرده است. 

از آنجایی که ایران یکی از مهمترین تولیدکنندگان مواد معدنی است از ماهواره رصد زمین برای شناسایی منابع طبیعی و این مواد به کار گرفته می شود.

این تصویر ترکیبی از سه تصویربرداری از ماهواره "sentinal-A1" در 21  ژانویه، 14 فوریه و 9 مارس 2016 است، تغییرات بین این تاریخ ها به صورت تغییر رنگ های روشن مانند رنگ های آبی، قرمز و سبز قابل مشاهده است که در نگاه اول به عکس توجه ما را  به نیمه سمت چپ تصویر جلب می کند، این مناطق دریاچه های نمک ایجاد شده هستند و تفاوت رنگ ها در آنها حاکی از نوسان مقدار آب موجود است.

منبع: ESA 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
تبارک الله احسن الخالقین.
آخرین اخبار