گزارش/

شاهزاده‌های پایتخت که با هلی‌کوپتر جولان می‌دهند+تصاویر

اسب سفید معروف و نجیب که سوار بر آن پسرکی شاهزاده رویاهای خویش را می‌ربود امروز با غول های آهنی چشم و هم چشمی و تجملات می‌خرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها جوانانی که در آستانه ازدواج و آغاز زندگی مشترک هستند یک دغدغه مشترک دارند و آن هم هزینه های سر سام آور برگزاری مراسم ازدواجشان است . در این بین افرادی هستند که به واسطه چشم و هم چشمی مراسم خود را هر چه با شکوه تر برگزار می کنند و البته ککشان هم گزیده نمی شود و افرادی هم هستند که با وجود وضعیت مالی متوسط و حتی ضعیف که در واقع توانایی برپایی یک مهمانی ساده را هم ندارند ، زیر بار قرض و وام های کلان می روند تا بتوانند جشن گران قیمتی برپا کنند.

حال سوال اینجا است چه اندازه طرز فکر اقوام و آشنایان برای برگزاری مراسم ازدواج اهمیت دارد؟ برگزاری جشن باشکوه به چه قیمتی؟ یک شب به یاد ماندنی ارزش سختی های آینده  زندگی مشترک را دارد؟

**یک جشن ساده دست کم چقدر هزینه دارد؟

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : در اسلام هیچ بنایی ساخته نشد ، که نزد خدای عزوجل محبوب تر و ارجمند تر از ازدواج باشد. به نظر می رسد هزینه  سنگین مراسم های عروسی که این روز ها گریبان گیر دختران و پسران جوان شده است باعث کم رنگ تر شدن عمل به این سنت پیامبر یعنی امرمقدس ازدواج شده است.

اما این روزها موسسه های خیریه زیادی هستند که برای ترویج ازدواج آسان در بین جوانان اقدام به احداث " کانون ازدواج آسان" کرده اند.

بدین گونه که جمعی از افراد نیکوکار تمام خدماتی که یک مراسم عروسی احتیاج دارد، از پذیرایی مهمانان و کارت دعوت گرفته تا فیلمبرداری و عکاسی و حتی لباس عروس را تقبل می کنند و کلیه این خدمات با حداقل قیمت به جوانان ارائه می شود.



با یکی از کانون های ازدواج آسان تماس گرفتیم و جویای شرایط  رزرو کردن شدیم.

متصدی کانون در رابطه با نحوه ارائه کارشان به ما گفت : برگزاری یک عروسی در تالارهای سطح شهر هزینه هایی اعم از میوه ، شیرینی ، شام ،اتاق عقد ، و... زیادی دارد که ما همه آن بجز هزینه ورودی سالن یا همان تالار را بر عهده می گیریم.

وی ادامه داد: منوی غذایی ما برای تمام افراد یکسان است و درواقع هزینه کامل یک شب عروسی که شامل؛ لباس عروس و داماد، آرایش عروس، عکاسی و فیلمبرداری، پذیرایی از مهمانان (شام، شیرینی،میوه) و کارت عروسی برای هر 100 نفر معادل 750 هزار تومان می باشد و برای هر نفراضافه تر 5 هزارتومان دیگر نیز دریافت می شود.

**تالار های معمولی چقدر به جیب می زنند؟

با وجود اینکه 4 ، 5 سالی  از راه اندازی  طرح " ازدواج آسان" می گذرد، ولی هنوز هم هستند جوانانی که برای استقبال از آن پیش گام نشده اند.

در واقع آن ها ترجیح می دهند عروسی نسبتا با شکوهی را در تالار های معمولی و در حد اعتدال سطح شهر برگزار کنند و خرج و مخارج آن را نیز به صورت کاملا آزاد یعنی بدون اعمال تخفیفات موسسه های خیریه بپردازند.

به اتفاق، یکی از تالار های نیمه تجملی حومه تهران، کرج، که دارای 3 پکیج کامل عروسی  (یعنی سه سطح برگزاری) است را بررسی می کنیم؛ این تالار دارای 7 منوی غذایی شامل ( زرشک پلو، کباب لقمه، شیرین پلو، جوجه کباب، باقالی پلو با گوشت و مرغ، خوراک زبان، ته چین) است که شما 3 نوع انتخاب دارید.

شاهزاده‌هایی که امروز با هلی‌کوپتر در پایتخت جولان می‌دهند+تصاویر

پیش غذا و دسر شامل ( ماست و خیار ، 3 نوع سالاد مثل سالاد الویه، سالاد فصل، سالاد ماکارانی ، ژله، نوشابه، دوغ، آب معدنی، بستنی، شیرینی تر و خشک، میوه) است.

از دیگر خدمات این سالن؛ ماشین عروس همراه با گل آرایی آن (آزرا، تویوتا کمری، ماکسیما،مگان، ... ) است و دوخت و تحویل لباس عروس،دسته گل عروس،کارت دعوت عروسی به همراه  کروکی،سفره عقد بعلاوه دیزاین و چیدمان در سه سطح سوپر ویژه، ویژه، ساده،عکاسی و فیلمبرداری همراه با نورپردازی و موزیک زنده،منوی متوسط انتخابی شما برای هر 100 نفر 10 میلیون تومان در نظر گرفته می شود.

گفتنی است هزینه برگزاری عروسی در دیگر باشگاه و سالن ها، تالارها و البته باغ تالار های تهران و حومه از 8 تا 20 میلیون تومان متغییر است که متوسط آن ها نیز چیزی در حدود 10،12 میلیون تومان برای شما آب می خورد.

**مراسم عروسی در حد فوتبالیست ها!

در حالی برگزاری مراسم آغاز زندگی مشترک برای جوانان امروز یک دغدغه محسوب می شود که بعضا افرادی هستند که توانایی برپایی مراسم ساده و در حد یک جشن مختصر را هم ندارند اما دیده می شود که مراسم های پر زرق و برقی در تالار و هتل های معروف و لوکس پایتخت می گیرند که البته نیتی به جز چشم و هم چشمی در پشت آن نیست.

شاهزاده‌هایی که امروز با هلی‌کوپتر در پایتخت جولان می‌دهند+تصاویر

صحبت از جشن های عروسی پر هزینه و سر سام آوری است که متقاضیان آن ثروتمندان و به اصطلاح بالای شهر نشینان هستند.

**یکی از معروف ترین مجموعه های پذیرایی خاورمیانه

بسیار لوکس است و معماری کم نظیری دارد و در شمال شرق تهران واقع شده که بسیاری از ثروتمندان کشور نیز مراسم های خود را در آن جا برپا می کنند. رزرو کردن این سالن کلاسیک و مجلل بستگی به تاریخ و روز مورد نظر شما دارد و هزینه آن از این بابت متغییر است.

برگزاری یک جشن عروسی با مهمان هایی تا سقف 200 - 300 نفر، فقط در وسط هفته امکان پذیر است که ورودی هر نفر 205 هزار تومان است.

لازم به ذکر است که این مجموعه فقط هزینه سفره عقد را از شما دریافت می کند و هزینه پکیج عروسی شامل ( منو غذایی، میوه، شیرینی، عکاسی و فیلم برداری، گل آرایی، موسیقی و خواننده و ... تمام خدماتی که برای یک عروسی لازم است) به صورت مجزا برعهده  شخص شما می باشد.

یکی از ترفند های این مجموعه پذیرایی این است که در روز های تعطیل و آخر هفته نیز کمتر از 500 مهمان تقبل نمی کند.

برای برگزاری جشن عروسی خود در این تالار دست کم 50 میلیون تومان آن هم به جز هزینه پکیج عروسی باید پرداخت کنید.

**برگزاری عروسیِ هوایی پولدارها در تهران

گاهی تجلمات و چشم و هم چشمی دیگر مرزی را قائل نمی شود تا جایی که امروز برای برگزاری یک جشن عروسی شیک و به یاد ماندنی در تهران، عروس و دامادهای پولدار پایتخت نشین، به ماشین عروس آن هم آخرین مدل خودروی خارجی راضی نمی شوند و برای آمدن به تالار عروسی سوار هلی کوپتر می شوند.

شاهزاده‌هایی که امروز با هلی‌کوپتر در پایتخت جولان می‌دهند+تصاویر

ترفندهای سودآوری برخی از مسئولین و گرداننده های تالارهای عروسی هر روز در حال به روزتر شدن است و هربار پیشنهادات جالب و غیر منتظره خود را برای برگزاری یک جشن عروسی به یادماندنی به شما می دهد که اجاره هلی کوپتر نیز جزء مواردی است که برای خاص تر شدن جشن عروسی زوج های جوان پیشنهاد می شود.

وقتی غول های آهنی که جایگزین اسب های نجیب سفید ذهن دختران ما شده باید هم خرج های سر سام آور جایگزین مهر و لطافت زنانه دختران ما شود که سرانجام کار محبت معجزه گرا و قناعت سعادت گشا با اوامر پادشاهانه و تجملات پوچ قرینه می گردد.

گفتنی است،اگرچه افرادی که مراسم عروسی خود را غرق در چنین تجملاتی برپا می کند جزء  قشر مرفه جامعه محسوب می شوند و با پرداخت این هزینه های هنگفت ذره ای از نظر مالی دچار نوسان نمی شوند ولی در این بین افرادی هستند  که به واسطه چشم و هم چشمی هایی از این جنس، آینده زندگی مشترک خود را به پرداخت وام و قسط جشن ازدواجشان گره می زنند و ممکن است در همان ابتدای راه به جای آنکه از طعم شیرین زندگی جدید لذت ببرند کامشان تلخ شود اما این تلخ شدن به چه قیمت است؟!

گزارش از افتتاحی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۹
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
داود
۱۰:۳۱ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
متاسفانه فاصله طبقاتی زیادی در جامعه شکل گرفته. بعضی ها با دزدی پول زیادی به جیب زدند و بعضی ها هم کار تلاش زیادی کردن. به هر حال کسایی که پول دارن همیشه به دنبال خاص و منحصر به فرد بودن هستن. یکی از این راها هم خرید یا اجاره هلیکوپتر هستش. شرکت های زیادی هم هستن که هلیکوپتر اجاره می دن. مثلا خدمات اجاره هلیکوپتر رضا سلیمان پور که می تونید برای مراسم های مختلفتون هلیکوپتر اجاره کنید ازش.
United States of America
ناشناس
۰۲:۳۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
من با رفاه و آسایش از نظر اقتصادی مخالف نیستم ولی هرچیزی هم حدی داره و افراط و تفریط رو در هرموردی که باشه قبول ندارم و علتشم بخصوص تو این مورد فاصله طبقاتی میدونم که پولدارها روزبه‌روز پولدارتر و ضعیف ها و ندارها هرروزضعیف تر میشن و البته کم شدن اعتقادات و از بین رفتن انسانیت درمورد کمک به هم نوع.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
نابرده رنج گنج میسر نمیشود
United States of America
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
از سال 89 یا 90 مردم متوسط هر روز فقیر تر و پول داران جامعه هر روز رو پول هایشان می امد.
خدا لعنت باعث و بانی این ماجرا را...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
هرکسی نون عقلشو میخوره اونا بلد بودن استفاده کردن ازش ولی شما استفاده نکردید.نوش جونشون باشه.پول پره تو مملکت اگه شما هم یکم از هوشتون استفاده کنید و جربزه به خرج بدید وضعتون خوب میشه نمیگم حتما میلیاردر میشید ولی حدقل از این وضع نابسامان خارج میشید.
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
تجملات خیلی خوبه کی از تشریفات بدش میاد ولی تو رو خدا کمی فقط کمی به اندازه گوشه چشمی به فکر کسانی باش که حتی هزینه حلقه ازدواجش را ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگر همه مردم خمس و زکاتشون رو بپردازند دیگر یک فقیر باقی نخواهد مان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام قرآن حکیم این چنین افرادی را مثال زده و عاقبتشون هم گفته است لطفا یک سری به داستان حضرت موسی و قارون بزنید تا ببینید علت این ثروتمندی و عاقبت این ثروتمندی چیست. البته در همان زمان نیز بعضی عقل به چشم داشتند و مطالبی را گفته اند.
والعاقبه للمتقین..................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگر همه مردم خمس و زکاتشون رو بپردازند دیگر یک فقیر باقی نخواهد مان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
یه طرفه قاضی نباشید خیلی از اینا هم باباهاشون سختی کشیدن پول در اوردن تا بچه هاشون زندگی راحتی داشته باشن.
شماهم کار کنید تا بچه هاتون در اینده مثل شماها حسرت نخورن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
یه طرفه قاضی نباشید خیلی از اینا هم باباهاشون سختی کشیدن پول در اوردن تا بچه هاشون زندگی راحتی داشته باشن.
شماهم کار کنید تا بچه هاتون در اینده مثل شماها حسرت نخورن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
با خدا باش پادشهاهی کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
من نميدونم كه ما چه گناهي كرديم كه ثروتمند شديم.مدام بايد از طرف افراد حسود مورد اتهام دزدي و مال مردم خوري قرار بگيريم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
ثروت خوبه اما شما درست مصرف کن واصراف وبیجا خرج نکن کسی هم دیگه حسادت نمیکنه
Germany
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
فاصله طبقاتی رو ببین از کجا ست تا به کجا
خدا داده تو این کشور اشخاص الامد و تازه به دوران رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
با سلام واحترام
تنها راه اینگونه مشکلات شامل بی پولی ،ازدواج نکردن ،فقر ،گرسنگی و ................از خدا بترسیم و با وجدان به مشکلات دیگران نگاه کنیم و اگر در حد توان شد کمک کنیم یا علی التماس دعا برای همه گرفتاران
United States of America
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
ای خدا،من ک الان متاهلم دانشجوام هیچکسم به فکرمون نیس یه وام 10تومنیم ک میخاستن بدن کلا منتفیش کردن اگه یکم بالاییا به فکر ما بودن غمی نبود فقط اظهار میکنن ک به فکرمونن نه کاره درست وحسابی پیدا میشه نه کمکی از جانبه دولت، بعد میگن چزا فساد زیاد شده چرا خشکسالی داریم.... هه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
تا ثروتمندی دیدی نگو حق تو رو خورده .بگو بیشتر از من زحمت کشیده .یا حداقل شانس بهتری داره نه حرص بخوری .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۴۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
قطعا شما خودت از همین بچه مایه دارا هستی ... یک جوان 25 تا 30 ساله چقدر باید کار کنه که ثروتمند بشه اونم توی این دوره و زمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
خداوند انسان را خلق کره است که بنده خدا باشد نه بنده نفس ، یادتان نره سرگذشت امثال این جور آدمهادر گذشته رو ، اگر سری به قبرستان بزنید میبینید که جایگاه ابدی کجاست ، بقول عارف جلیل القدر بهجت انسان باید عبد باشد و خدا را بندگی کند ، دوستان اگر توکل ما به خدا باشد و بس ، قطعا آرامش میگیریم چون الی بذکر الله تطمئن القلوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
این عکس پرایده منو کشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
بنظر من اینا از بدبختیه اوناست که به هر قیمتی میخوان متفاوت باشند و پولشون و تو چشم همه کنند. من ثروتمند بافرهنگ زیاد میشناسم که پولشون رو تو صنعت سرمایه گذاری می کنند تا مردم بتونند تو صنایع اونا کار کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
بنده شخصی را میشناسم با داشتن سرمایه دخترش را 14 سکه گرفتند و الحمدلله بهترین زندگی را دارند و ایشان شخصی است که در حد توانش به دیگران نیز کمک می کند
ما پیرو اهل بیت هستیم نباید ارزش هایمان را برای یک یا دوروز خوش گذرانی زیر پا بگذاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
منم فوق لیسانس بیمه دانشگاه تهران دارم و رتبه کنکور ارشدم شد 71 نزدیک 4ساله دارم کارمیکنم تو حسابداری(نامرتبط با رشته ام) حقوقم امسال با افزایش 17 % تازه رسید به یک میلیون و ششصد هزارتومن...فقط یه پراید مدل 80 کاربراتوری دارم...اینها قطعا نه کارمند و کارگرند و نه حتی تحصیلکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
خوشبختی به تجملات نیست!در عوض طلاق هم بینشون بیشتز ازکسانی هست که ساده میگیرن ...
مهریه ام 214 سکه اس که اونم بخشیدم در راه خدا با عقد محضری و ساده گرفتیم ایضا آخر ماه ان شاالله عروسیمون هست و تو باغ پدر شوهرم مراسممون هم میگیریم و چیزی که بهم آرامش میده همسری هست که هم مذهبی و مهربانی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
مهریه خانم من 115سکه واین بریز و بپاش هم نکردیم وخودمونو خوشبخت ترین میدونیم
باهم پسر خاله دخترخاله هم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
فقط خدا کمک کنه وبس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام. من ۱۰ساله که مدرک مهندسی پالایش گرفتم و توی خوزستان دمای۶۰درجه پای کوره و لوله های داغ نفتی کار میکنم به خدا تازه حقوقم شده ۱ونیم ملیون. میگن چون کارمند قراردادی هستی اینجوره!‏ ۳۳سالمه و هنوز مجردم و خودم سرپرست خونوادمم. سوالم اینه: این مطالبی که گذاشتید راسته خدایی؟!‏
Kazakhstan
ناشناس
۰۲:۴۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام.من الان 26 سالمه و از دانشگاه به دليل عدم توان خانواده در پرداخت شهريه دارم انصراف ميدم.ومعاف پزشكي به دليل كم كاري تيروئيد كه در سلامت هستم به طوري كه دارم ورزش رزمي خودمو ادامه ميدم ولي كار گيرم نمياد و الان فقط هزار تومان پس انداز دارم براي ازدواج خدا خودش قول داده كه تازه داماد هاي فقير را بي نياز مي كنه .حالا آقايون و بن آقايون چه ها كه نمي كنند.من كه خدا رو شاكرم چونكه از خودم بد تر زياد زياد ديدم. ولي ساده زيستي گم شده بچه پولداراي بي غم (مرد را دردي اگر باشد خوش است درد بي دردي علاجش اتش است)هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
من از اول کلاس اول راهنمای کار کردم اونم برقکاری همزمان کشاورزی هم میکردم سالها که همین ترتیب درس و دانشگاهم ادامه دادم و همسنو سالهامو میدیدم تا ظهر میخوابیدن و من الان سنتریال سوار میشم اونها پراید به نظرتون حق با کیه من یا پرابد سواره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
زندگی با رفاه بد نیست ولی بعضیها راه چشم وهم چشمی راباز میکنن وکارهای فضایی میکنن
زندگی باید با عرف جامعه هم تطبیق داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
10 سال دیگه اونها بنز و بی ام و سوار میشن تو همچنان سنتریال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
همه چیز از وعده آب وبرق مجانی شروع شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
راستی کسی فکری به حال این جوان های بیکار می کنی یعنی کسی هست واقعا هست
از بی کاری افسرده شدیم 27 سالمه هنوز پول تو جیبی مو از پدرم می گیرم
واقعا یعنی یک نفر هستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
27 سالته حوصله ات سررفته؟!!! من تا 31 سالگی بیکار بودم خداروشکر الان همه چی دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر بي عدالتي وتبعيض ورانت خواري
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
واقعا چرا باید تو یه کشوراسلامی شرایط برا بعضیا اینجورباشه وبعضیا حتی نمیتونن زندگی عادیشونه بچرخونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
چرا ؟ چگونه شده که به اینجا رسیدیم ؟ مقصر کیست ؟ متاسفم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
به جای متأسف بودن و دنبال مقصر گشتن، خودتان دست به کار شوید
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۰۷:۳۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
مملکت پول و منابع زیاد داره و مغز و استعدادهای بی نظیری داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
من به آینده خودم و مردم بیمناکم.همش منتظریم یه نفر بیاد نجاتمون بده.خودمون دست رو دست گذاشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
من دوازده سال دارم کار میکنم از این شهر به اون شهر و اون هم توی بیابون و دریا توی پروژه ها .
توی خواب هم فکر نمیکنم توانایی پرداخت هزینه جشن عروسی متوسط رو هم داشته باشم با این اوصاف .
کلا بی خیال ازدواج شدم .
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
فاصله طبقاتی بیداد میکنه بخدا آمریکا هم ایجوری بیداد نمیکنه با اینکه مسلمان نیستند ونظامشون سرمایه داری هست. امام زمان بیا دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
قربان زنان قانع و خدایی.اجرتان با خدا.اشکم جاری شد...چرا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
محاله کسی پول با زحمت در بیاره،اینطور خرج کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
خداییش راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
هر چی فک می کنم نمیدونم چرا کشور ما اینجوریه خیلی کشور ها هستن ثروت ما رو چه از نظر منابع انسانی و نسل جوان تحصیل کرده و چه از نظر منابع خدادادی مخصوصا منابع انرژی رو ندارن اما بهترین رفاه رو دارن ،،ما مردم صبور و واقعا خوب و با فرهنگی داریم جوانان نجیبی داریم براستی گره کار کجاست ؟؟آیا از دزدی های عجیب و غریب یا از سومدیریت یا از رشوه و پارتی بازی ها است یا از شعار زدگی و بی عملی مسئولین و عدم شایسته سالاری هاست
براستی گره کور مشکلات اقتصادی کشور ما کجاست ؟؟این گره کور کجا و کی باز می شود ؟
درود خدا و سلام شهیدان بر ملت و جوانان نجیب و صبور ایران زمین ،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
گره کورش در تنبلی مردم و کار نکردن به وجه احسن برای پیشرفت مملکت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
گره کار همین نجابت و صبوری است
البته اسمش را میگذاریم نجابت و صبوری .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بومیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
ناز شستشون دمشون گرم. منم جای اونا بودم جت میگرفتم سوار میشدم نکنه شما اگه جای اونا بودید همش در راه خیرات و بخشش بودید یا مدرسه و راه جاده میساختید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۶:۳۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
بله انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
مطمئنا حرف شما برای امثالتان درسته چون لیاقت میخواهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
بسیاری ازثروتمندها هم هستن که با زحمت کشیدن ثروتمندشدن این حقشونه که پولشونو هر جا که دوست دارن خرج کنن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۳۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
چقدر باید زحمت بکشی که اینقدر پول در بیاری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
با داشتن مدرک کارشناسی ارشد و شغل دولتی ثابت هنوز.نتونستم دختری رو واسه ازدواج پیدا کنم که شرایط سخت واسم نزاره...اونوقت پسرخاله ام بابت مراسم عروسی اش نزدیک دویست میلیون تومن هزینه میکنه...
یعنی واقعا چی میخواد بشه وضعیتمون...
Iran (Islamic Republic of)
نوشین
۱۰:۱۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
برادر عزیز من دو سال که ازدواج کردم چون شوهرم رو دوست داشتم واون شرایط مالی خوبی نداشت هیچ چی ازش نخاستم بجزحلقه ازدواجم طلایی برام نخرید مراسم عروسیمونم بسیار ساده برگزارشد بقیه کارامونم ساده ومسلمونی ،الانم داریم باهم زندگی میکنیم بی طلا ومراسم آنچنانی هیچ اتفاق خاصی هم برام نیفتاده اینارو گفتم که بگم هستن دخترای قانعی مثل من همه رو بایه دید نبینین.خودتون ساده بگیرین خداوند هم کمک میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
ربطی به یقه نداره تا چه رسد یقه سفید.ضمنا مطمئن باش بچه یقه سفید نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
هزینه پول تو جیبی من روزی هزارتومن شاید بشه نمیدون اگه اینو پس انداز کنم در اینده میتونم ازدواج کنم یا نه. بخدا راست میگم .رفتیم درس خوندیم که اخرش بشیم کارگر با حقوق 600هزار تومن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
ازدواج خیلی مشکل شده خداوند کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
مسئول محترمی که از آمار بالای طلاق گلایه میکنید بیاید اوضاع و احوال امثال ما رو ببینید . وقتی اکثر طلاق ها رو ریشه یابی کنید اونوقت متوجه میشید که همه مشکلات جوانان از نداری هست و بس.
یکی 3 هزار میلیاد میبره و نوش جان میکنه و این طرف 300 هزار طلاق رخ میده ! .. این گره کاره ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
تو زمانه ای که یه پسر 17ساله با ماشین شاستی بلند ميشه مرد رویا ها ماهمین نامرد باشیم بهتره
-
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
درسته
ما همونایم.
ماادم های هستیم که واسه یه روز زندگی کردن هزاربار میمیریم...
اما پسرهای مایه دار چی اصلا چیزی به اسم سختی شنیدن//
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
من خودم 17سالمه
سال بعد کنکور دارم
الان کلی بیکار میبینم اطرافم
من هم میترسم که همچین اتفاقایی برای من بیفته
ینی از همین الان من مشغله ی بیکاری و سربازی و هزارتا
چیز دیگه دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
کسی نبست جلو این فساد بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا از این هم بیشترش کنه به ما هم بیشتر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
امام فرمودند که حق کوخ نشینان درمال کاخ نشینان است
با امثال شماس که این طوری شده
مطمئن باش شما با وجود این مرفهین بی درد به جایی نمیرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
به عنوان یک زن، و با اینکه خودم همیشه زندگی و ساده گرفتم، ولی متاسفانه خانم های بریز و بپاش و ولخرج بی ملاحظه بیشتر واسه مردها عزیزند
این و با چشم هام دیدم، اکثر مردها قدر یه زن قانع رو ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
حالت خوب نیست،هذیون میگی!!!!!!
United States of America
unknown
۰۱:۳۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
زن قانع کو کجاست.ما که ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
عیب نداره خوب میشی خواهرم، خدا شفا میده
Germany
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
منم بعنوان یک مرد میگم ایشون درست میگه البته در شهری مثل تهران شایع تره.ولی در شهرهای کوچک مراسم سنتی و ساده برگذار میشه
Iran (Islamic Republic of)
هاشم
۰۹:۲۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
همیشه هم اینطوز نیست خواهرم.
کمی بهتر نگاه کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
نزديك به چهل سال مديريت غلط در اين مملكت كارى كرده است كه عده كمى بر دوش بخش زيادى از مردم سوار هستند و با مديريت دولت محترم هزينه هاى خود را از جيب مردم در مى اورند حتى بعد از هر تعطيلى هزينه ها را روى اجناس خود مى كشند و صبر مردم هم صبر ايوب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
باباهاشان زحمت کشیده اند هزاران میلیارد پول این ملت را از قیل 4 دهه فداکاری واخلاص مردم شریف به جیب زده اند تا فرزندان عزیزترشان که نه جنگی دیده اند ونه رنجی کشیده اند مفت بخورند وتفاخر کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
کجا میخوایید ببرید این تجملات را . در قبر جز خودت جایی برای چیزی نیست . اینها همه اتش است که به جان مینشیند اگر عاقل باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
من و داداشم سه ساله کارشناسی ارشد گرفتیم و بیکار، به خدا پول تو جیبی هم نداریم حالا این بچه های یقه سفیدها....
یا مهدی (عج) کی میایی؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
منتظر مهدی نباشید
خودتان منجی خودتان باشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
بابا فلسفه، اوووووو
آخرین اخبار