کرمانشاه؛

استاد جعفر کازرونی نویسنده کرمانشاهی به رحمت ایزدی پیوست

استاد جعفر کازرونی پس از ماهها مبارزه با بیماری سرطان به ابدیت پیوست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،استاد جعفر کازرونی پس از ماهها مبارزه با بیماری سرطان به ابدیت پیوست.

 مرحوم جعفر کازرونی در 7 خردادماه سال 1325 متولد شد. و از سن ١٤ سالگی کار نویسندگی را آغاز کرد.

وی هم چنین به مدت ٣٠ سال در مجموعه آموزش و پرورش استان کرمانشاه فعالیت داشته است.

کازرونی چندین اثر داستانی اعم «رمان و نوول»  را در کارنامه خود دارد و از جمله داستان نویسان برجسته کرمانشاهی است.

از جمله آثار جعفر کازرونی می توان به لاله های تلخ، وقتی که دانه های برف به رقص در می آیند ، رمان نسل آخر،بام غلتان، رمان خشم ، مجموعه داستان بوی نان، رمان آدم ها و آهن ها، آدمک ها و بیرق های سرخ اشاره کرد.


در سال ٩٤ نیز یک مجموعه داستان شامل ٢٩ قصه به نام «بشقاب های خط خورده»  در ۱۳۶ صفحه و شمارگان ۱۱۰۰ نسخه توسط این نویسنده کرمانشاهی به رشته تحریر در آمده و به چاپ رسیده است.

کازرونی از طبع شعر نیز برخوردار بود و  علاوه بر ذوق شاعری و داستان نویسی، به استناد چندین آثار که در حیطه   نقد ادبی شعر و ادبیات داستانی، همچنان در حوزه ی تاریخ و پژوهش از خود به یادگار گذاشته است توانمندی خود را در عرصه ی فرهنگ و هنر به عنوان ادیب و محققی فرهیخته و فرزانه، مهر تأیید زده است.

لازم به ذکر است، چندی پیش به پاس تلاش های چندین ساله این نویسنده و دوستدار فرهنگ مراسم بزرگداشت وی در تاریخ31/1 /1395 توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد.

مراسم تدفین این نویسنده و ناشر کرمانشاهی فردا راس ساعت 9 صبح با حضور جامعه هنری و فرهنگی استان در محل باغ فردوس کرمانشاه برگزار می شود.


انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.