اظهارات فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا؛

بمباران بیمارستان قندوز جنایت جنگی نیست

جنرال جوزیف ویتال، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا هنگام ارائه نتایج تحقیقات در مورد بمباران بیمارستان پزشکان بدون سرحد در قندوز اعلام کرد، این حمله عمدی نبود و جنایت جنگی محسوب نمی‌شود.

بمباران بیمارستان قندوز جنایت جنگی نیستبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال جوزف ویتال، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا هنگام ارائه نتایج تحقیقات در مورد بمباران بیمارستان پزشکان بدون سرحد در قندوز اعلام کرد، این حمله عمدی نبود و جنایت جنگی محسوب نمی‌شود.
 
وی افزود: بر اساس نتایج تحقیقات، نظامیان دست داشته در این حادثه از مراکز درمانی خبر نداشته و اصل هدف آن یک مرکز شورشیان در ۴۰۰ متری شفاخانه پزشکان بدون سرحد بوده است.
ویتال بمباران شفاخانه پزشکان بدون سرحد را یک اشتباه انسانی خوانده است.
 
پس از سقوط شهر قندوز به دست طالبان، نیروهای هوایی آمریکا در سوم ماه اکتبر سال گذشته شفاخانه پزشکان بدون سرحد در قندوز را بمباران کردند که در نتیجه ۴۲ نفر کشته شدند.
 
سپس مسئولان این بیمارستان آن را جنایت جنگی خواندند و خواهان تحقیقات بین‌المللی در این زمینه شدند.
 
در همین حال، جنرال جوزیف ویتال، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا روز گذشته گفت: اشتباه انسانی همراه با مشکلات تکنیکی دلیل ایجاد این حادثه شده است.
 
روز گذشته 16 نظامی آمریکا به خاطر اشتباه خود در زمینه مذکور محکوم به مجازات شدند. برای تعدادی از این افراد مجازات به مفهوم ختم خدمت نظامی است.
 
همچنان آمریکا برای هر یک از خانواده‌های کشته ۶۰۰۰ دلار و برای هر یک خانواده زخمی حادثه بیمارستان پزشکان بدون سرحد قندوز، ۳۰۰۰ دلار خسارت پرداخته است.
 
دولت آمریکا اعلام کرده است که برای بازسازی بیمارستان پزشکان بدون سرحد در ولایت قندوز در شمال افغانستان، پنج و نیم میلیون دلار نیز پرداخته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار