اراک؛

معلمان پیشگامان گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی

فرماندار محلات در دیدار جمعی از فرهنگیان این شهرستان گفت : معلمان پیشگامان گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در کشورند.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ا از اراک ، سجادی فرماندار محلات در این دیدار که در آستانه روز معلم برگزار شد ، بهره‌ وری را استفاده حداکثری از امکانات موجود و از سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: معلمین و فرهنگیان بایستی در راه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی بخصوص در زمینه صرفه جویی در مصرف آب و حامل‌های انرژی پیشگام باشند.
وی مشکلات مالی پیش روی دولت را متاثر از تصمیمات دولت نهم و دهم عنوان کرد و گفت: دولت یازدهم زمانی بر سر کار آمد که علاوه بر خزانه خالی با انبوهی از بدهی های دولت‌ های قبل نیز مواجه بود و اجرای غیر صحیح طرح هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت یارانه به مردم موجب شد تا نه مردم پول داشته باشند نه دولت.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست با اشاره به همراهی کامل مجلس با دولت برای رفع مشکلات اقتصادی بخصوص در آموزش و پرورش گفت: به واقع دولت و هیئت دولت تمام قد به دنبال حل مشکلات هستند اما موانعی هم وجود دارد و برای رفع آنها راهکارهای قانونی نیز وجود دارد.
سلیمی ادامه داد: در حال حاضر نوسازی و بهسازی تنها 30 درصد از مدارس کشور باقی مانده است و این درحالیست که 98 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف مسائل جاری و سرانه مدارس شده است.
این عضو ناظر شورای عالی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بیشترین تذکرات بنده در مجلس در خصوص آموزش و پرورش بوده است و تمامی سوالات و تذکرات نه از روی عناد بلکه به خاطر تلنگر زدن به مسئولین جهت رفع مشکلات بوده است و تلاش خواهم کرد تمامی مشکلات که بخشی از آن و توسط شما مدیران مدارس عنوان شد را به گوش وزیر و یا معاونان وی برسانم تا بتوانیم گامی موثر در راه حل این مشکلات پیدا کنیم.
در ابتدای این نشست، تعدادی از معلمان ، مدیران مدارس مقاطع مختلف مشکلات واحد‌های آموزشی و مشکلات شخصی خانواده آموزش و پرورش از جمله کمبود کادر آموزشی مجرب در مدارس شهرستان، تاثیرات منفی تصمیمات مقطعی در آموزش و پرورش، کم لطفی نسبت به آموزش و پرورش نسبت به دیگر نهاد های دولتی ، کمبود سرانه مدارس و مشکل در تامین هزینه های جاری مدارس، بیمه طلایی و مطالبات خانواده آموزش و پرورش را عنوان کردند.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، فرماندار ، محلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.