سمنان؛

جشنواره "گل غلتان نوزادان" در دامغان برگزار می‌شود

نهمین جشنواره ملی گل غلتان نوزادان از پانزدهم الی هفدهم ماه اردیبهشت در این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اصغرمجد از برگزاری نهمین جشنواره ملی گل غلتان نوزادان از پانزدهم الی هفدهم اردیبهشت خبر داد و افزو: والدین نوزادان درگذشته بر این باور بودند که با غلتاندن فرزندشان در لابه‌لای گل‌های محمدی در اولین بهار زندگی، از بیماری‌هایی در امان مانده و خلق‌وخوی حضرت رسول اکرم (ص) بر وجودش طنین‌انداز خواهد شد
فرماندار شهرستان دامغان بابیان اینکه جشنواره گل غلتان در سال 89 با شماره ثبت 177 به‌عنوان نخستین اثر معنوی استان سمنان و دومین اثر معنوی کشور بعد از عید باستانی نوروز ثبت‌شده است تصریح کرد: سابقه گل غلتان نوزادان در دامغان 400 سال است.
مجد خاطرنشان کرد: پخت غذاهای سنتی، بازی‌های بومی و محلی، دیدن از جاذبه‌های گردشگری نظیر تنگه انگورستان و گرد کوه و گل‌ریزان گلزار شهدای شهرستان از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره است.
وی تعداد استان‌های شرکت‌کننده سال گذشته در این جشنواره ملی و مذهبی 13 استان اعلام کرد و افزود: در سال گذشته 190 نوزاد در گل‌های محمدی در شهرستان دامغان غلتانده شدند.
فرماندار شهرستان دامغان در خصوص تعداد شرکت‌کنندگان جشنواره گل غلتان نوزادان در سال جاری تصریح کرد: تاکنون والدین بیش از 100 نوزاد در این جشنواره ثبت‌نام کرده و انتظار می‌رود این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.
انتهای پیام//ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار