اگر هنوز در خانه ماهی قرمز دارید بخوانید

با گذشت زمان و بزرگ شدن ماهی های قرمز در خانه، احتمال ابتلا به بیماری ها بیشتر می شود.

 هومن چائینی، دامپزشک در گفت و گو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،گفت: ماهی های قرمز می توانند ناقل بیماری های انگلی و باکتریایی گوناگون باشند. معمولا افراد در معرض خطر این بیماری ها کودکانی هستند که به دلیل نا آگاهی دست خود را داخل تنگ ماهی فرو می برند و سپس با تماس دست به دهان ناخواسته انگل را وارد بدن خود می کنند.

وی در خصوص این که تمام این ماهی ها بیماری زا نیستند، افزود: ممکن است در ابتدا ماهی خریداری شده سالم باشد اما با گذشت زمان و اثر گذاری عوامل مختلف ماهی به بیماری های گوناگون دچار شود و این بیماری را به انسان نیز منتقل کند.

چائینی در خصوص بیماری های ایجاد شده توسط ماهی های قرمز گفت: این حیوانات کوچک می توانند موجب تورم روده، اسهال و بروز بیماری های پوستی شوند، نکته حائز اهمیت در نگه داری آنها این است که باید هنگام جا به جا کردن ماهی و یا تعویض آب آکواریوم و یا تنگ، از تماس مستقیم دست با آن خودداری کرد و برای این کار از دستکش استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه بهتر است ماهی ها در حوضچه های مخصوص  نگه داری شوند یاد آور شد: اکثر مردم فکر می کنند با رها کردن ماهی در رودخانه به حیات آن کمک می کنند اما این طرز فکر چندان منطقی نیست زیرا ممکن است این ماهی های کوچک سازگاری لازم برای زندگی در آن اکوسیستم را نداشته باشند و موجب بر هم زدن چرخه حیات یک منطقه شوند بنابراین بهتر است ماهی های خود را در محل مناسب رها کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
با عرض سلام و خسته نباشید و سپاس از اطلاع رسانیتون.
آخرین اخبار