اردبیل؛

معلمان نقش بسزایی در تربیت نیروهای فرهیخته و کاردان دارند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: معلمان نقش بسزایی در تربیت نیروهای فرهیخته و کاردان جامعه دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با فرهنگیان به مناسبت هفته معلم افزود: آینده کشور به وسیله همین دانش‌آموزانی که در مدارس توسط معلمان دلسوز تربیت می‌شوند تامین می‌گردد و باید در این زمینه برنامه‌ریزی منسجمی اتخاذ شود.

وی گفت: معلمان رسالت بسیار خطیر و حساسی دارند که همه برای تربیت نیروهای کاردان دارند چرا که امروزه باید برای توسعه و پیشرفت گام‌های بسیار بزرگی در عرصه‌های علمی برداشته شود و نقش معلمان در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

امام جمعه اردبیل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و شهدای والامقام معلم و دانش‌آموزان، تصریح کرد: دانش‌آموزان و معلمان باید با ادامه راه این شهدا از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کرده و فرهنگ ایثار و شهادت به طور اساسی در مدارس ترویج شود.

آیت‌الله عاملی اظهار کرد: معلمان جایگاه بسیار ویژه‌ای در کشور دارند ولی متاسفانه خدمات‌دهی رفاه این قشر نسبت به سایر کارکنان دولت کم بوده و باید مسئولان ارشد کشور عدالت و توازن را در آموزش و پرورش نیز رعایت کنند.

وی افزود: متاسفانه تاکنون مشکلات فرهنگیان به طور اساسی برطرف نشده و نیاز است منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی با جدیت و هرچه زودتر پیگیر مطالبات قشر تلاشگر فرهنگیان در استان باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.