شیراز؛

بهره برداری، کشاورز است که پروانه نظام صنفی کشاورزی داشته باشد

برای بیمه کردن محصولات کشاورزی داشتن پروانه نظام صنفی کشاورزی ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی با بیان اینکه با تشکیل نظام صنفی کشاورزی به دنبال هویت بخشی کشاورزان هستیم افزود: بهره برداری را کشاورز قلمداد می کنیم که دارای پروانه نظام صنفی کشاورزی باشد و برای بیمه کردن محصولات کشاورزی، داشتن پروانه نظام صنفی کشاورزی ضروری است.
وی افزود: در سال زراعی 95-94 بیش از 200 هزار هکتار از اراضی زراعی کشاورزان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و این در حالی است که در سال زراعی 94-93 بیش از 241 هزار هکتار از اراضی زراعی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است که این کاهش سطح بیمه به علت حذف عامل خطر خشکسالی در بیمه گندم آبی، اجرای طرح های پوششی و حذف شدن بند خشکسالی در محصولات گلرنگ، لوبیا و پنبه بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تاکنون بیش از 95 درصد از غرامت در بخش زراعت به بهره برداران پرداخت شده است و پیگیری های مجدانه برای پرداخت هر چه سریع تر غرامت بیمه به بهره برداران در حال انجام است .
وی افزود: علی رغم اینکه  بیش از 50 درصد فضای کسب و کار در استان فارس کشاورزی است و کل مبلغ غرامت بیمه در کشور 1350 میلیارد تومان است تاکنون میزان غرامت استان فارس 30درصد تحقق یافته است .
 صفدری مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس نیز گفت: 82 شعبه بیمه ای وظیفه بیمه کردن محصولات کشاورزی را در سطح استان فارس بر عهده دارند که  علی رغم پیگیری های مستمر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، قاسمی ریاست سازمان جهاد کشاورزی فارس، صندوق بیمه و مدیر عامل بانک کشاورزی، خسارت دیدگان بخش کشاورزی 700 میلیارد تومان طلبکار هستند.  
وی خاطر نشان کرد: در محصولات باغبانی در سال زراعی 95-94 با افزایش سطح بیمه روبرو بوده ایم به نحوی که این سطح از 67 هزار هکتار در سال گذشته به بیش از 70 هزار هکتار در سال زراعی جاری رسیده است .  
صفدری یاد آورشد: بیشترین غرامت ها در زمینه باغبانی با 67 درصد، زراعت با 25 درصد و مابقی مربوط به سایر بخش ها است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار