سیمور هرش: انتقال گاز سارین به سوریه با تایید کلینتون بود

روزنامه نگار سرشناس آمریکایی گفت هیلاری کلینتون انتقال گاز سارین از لیبی به سوریه را مورد تائید قرار داده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه نگار معروف آمریکایی، انتقال گاز سارین از لیبی به سوریه را بدون اطلاع هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه وقت آمریکا غیر ممکن دانست و گفت هیلاری کلینتون این مسئله را تائید کرده بود.

پایگاه اینترنتی نشریه « مینت پرس نیوز» ، مقاله ای تحلیلی از مصاحبه نشریه اینترنتی « آلترنت دات اورگ» با سیمور هرش را منتشر کرد که مهمترین بخش آن به موضوع ارسال گاز سارین از لیبی به سوریه مربوط می شد.

در این مقاله تحلیلی آمده است: سیمور هرش در این مصاحبه گفت ، هیلاری کلینتون ارسال (گاز) سارین لیبی، به شورشیان سوری را مورد تائید قرار داد.

سیمور هرش گفت، سیاست ما همیشه ضدیت با او(بشار اسد) بوده است. تمام و ختم کلام. وی افزود: همیشه اینگونه بوده است، نه فقط به این علت که حزب بشار اسد یعنی حزب بعث موضوع کودتای اجرا نشده ی سیا در سال هزار و نهصد و پنجاه و هفت برای سرنگونی این حزب و جایگزین کردن آن بود، بلکه عملا نخستین کودتای سیا نه تنها طراحی شد بلکه در سال هزار و نهصد و چهل و نه در سوریه اجرا شد و یک رهبر منتخب دمکراتیک در این کشور را سرنگون کرد تا امکان احداث خط لوله برای انتقال نفت عربستان از خاک سوریه به بزرگترین بازار نفت یعنی اروپا فراهم شود.احداث این خط لوله در سال بعد از کودتا آغاز شد.

نشریه مینت پرس نیوز پس از این اشاره مقدماتی به مصاحبه سیمور هرش، یادآور شد: سیمور هرش در مصاحبه با «آلترنت دات اورگ» به پرسشی درباره نقش هیلاری کلینتون در عملیات کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی برای جمع آوری سارین از ذخایر این ماده در لیبی و ارسال آن از طریق ترکیه به داخل سوریه که هدف آن (تدارک) حمله با گاز سارین و متهم کردن بشار اسد و توجیه تهاجم آمریکا به سوریه بود، پاسخ داد.

سیمور هرش در پاسخ به پرسش فوق گفته بود: تا جایی که من می دانم، سفیری که کشته شد(سفیر آمریکا در لیبی که در بنغازی کشته شد)، به عنوان فردی شناخته می شد که در برابر سیا نمی ایستاد. همانطور که نوشتم، در روز ماموریت، وی(سفیر آمریکا در لیبی) با رئیس پایگاه سیا در آنجا و شرکت حمل و نقل، جلسه داشت.او(سفیر) قطعا نقش داشت، اطلاع داشت و می دانست که چه چیزی در جریان است.

اصلا نمی شود که فردی در چنین سمت حساسی (سفیر آمریکا در لیبی) به طریقی با رئیس خود (هیلاری کلینتون) صحبت نکند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار