سمنان؛

جمع‌آوری 700 میلیارد ریال برای کمک به محرومین توسط هلال احمر استان سمنان

میانگین رسیدن بر سر حوادث در این استان به کمتر از هفت دقیقه رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با اشاره به سرعت بالای امدادگران و داوطلبان این جمعیت در پاسخگویی سریع و به‌هنگام به حوادث گفت: میانگین رسیدن بر سر حوادث در این استان به کمتر از هفت دقیقه رسیده است.
دکتر حسن شکراللهی افزود: این جمعیت با همکاری اورژانس و فوریت‌های پزشکی پوشش خوبی در سطح جاده‌های این استان ایجاد کردند.
وی با بیان اینکه مدیریت و پشتیبانی اورژانس 115 حدود یک‌سال است به جمعیت هلال‌احمر واگذار شده، افزود: هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی نیز از توانایی بالایی در پاسخ‌گویی به حوادث و سوانح طبیعی برخوردار است.
شکر اللهی از احداث دو انبار امدادی در شهرستان‌های میامی و آرادان خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این در یک سال اخیر 24 دوره تخصصی برای امدادگران استان برگزار شد.
وی از راه‌اندازی دهمین پایگاه امداد جاده‌ای در این استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این پایگاه و حذف کانکس از پایگاه‌های امدادی، استان سمنان تنها استانی است که همه پایگاه‌های امدادی آن دارای ساختمان و بنای مستقر هستند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از جمع‌آوری 700 میلیارد ریال کمک‌های مالی برای محرومین در یک‌سال اخیر خبر داد و افزود: جمعیت هلال‌احمر تنها نقش حلقه واسط را داشته و بین افراد برخوردار و افراد نیازمند ارتباط برقرار می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: این کمک‌ها به صورت اهدا سبد تغذیه، کمک‌های درمانی، کمک نقدی و... همچنان ادامه دارد.
این مقام مسئول از جذب 1600 نفر برای ارائه خدمات انسان‌دوستانه خبر داد و افزود: طی یک سال اخیر 32 پروژه حمایتی در سطح استان سمنان برگزار شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از وجود 65 خانه فعال داوطلب در این استان خبر داد و با اشاره به خدمات این جمعیت در راستای خدمات درمانی و پزشکی افزود: در طول یک‌سال گذشته علاوه بر برپایی 25 کاروان سلامت در استان سمنان، 126 چادر سلامت نیز در شهرستان‌های مختلف استان برپا شده است.
دکتر شکرالهی با اشاره به خدمات معاونت جوانان این جمعیت از ارائه خدمات به 72 هزار نفر خبر داد و افزود: علاوه بر این در نوروز امسال 20پست ایمنی در محورهای مختلف این استان برپا شد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با اشاره به اینکه 18 تا 24 اردیبهشت‌ماه هفته هلال‌احمر نامگذاری شده، خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا، برپایی چندین مانور امدادی، دیدار با ائمه جمعه، گلباران گلزار شهدا و... از جمله برنامه‌های هفته هلال‌احمر در استان سمنان است.
انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.