ورود گروهی از نظامیان انگلیسی به سومالی برای مقابله با الشباب

گروهی از نیروهای نظامی انگلیسی برای مقابله با اعضای گروه تروریستی الشباب، وارد سومالی شدند.

ورود گروهی از نظامیان انگلیسی به سومالی برای مقابله با الشباببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گروهی از نیروهای نظامی انگلیس به منظور مقابله با تروریست‌های الشباب وارد سومالی شدند. 

مقامات نظامی انگلیس هدف از اعزام گروه ۱۰ نفره نظامیان این کشور به سومالی را در چارچوب همکاری با سازمان ملل توصیف کردند. 

فرماندهان نظامی انگلیس همچنین بر حمایت از تلاش‌های نیروهای صلحبان اتحادیه آفریقا در مقابله با گروههای شبه نظامی این قاره تاکید کردند. 

با اعزام گروه جدید نظامیان انگلیس به سومالی، شمار نظامیان انگلیسی در این کشور واقع در شاخ آفریقا به ۷۰ نفر افزایش یافت.  این افراد شامل نیروهای امداد رسانی و پزشکی، پشتیبانی و مهندسی هستند. 

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند: شمار نظامیان انگلیس در سودان جنوبی به ۳۰۰ نفر افزایش خواهد یافت. 

همچنین در سپتامبر گذشته دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس از افزایش دوبرابری نظامیان کشورش برای همکاری با گروههای صلح‌بان سازمان ملل خبر داده بود. 

درپی شروع جنگ داخلی سومالی در اوایل دهه ۹۰ میلادی این کشور شاهد تنش‌های نظامی و بی‌ثباتی بوده است. ادامه خشونت‌های قومی سبب شد سومالی به قلمروی مناسبی برای تروریست‌ها، دزدان دریایی و گروه الشباب، وابسته به القاعده، تبدیل شود. 

تروریستهای الشباب با هدف تشکیل یک دولت در سومالی بار‌ها اهداف مختلف نظامی و غیرنظامی را در این کشور هدف حمله قرار داده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار