واتس اپ در برزیل فیلتر شد

برنامه پیام رسان واتس اپ به دستور یک قاضی برزیلی به مدت 72 ساعت در این کشور مسدود شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازوبسایت انگجت، یک قاضی برزیلی دستور مسدود شدن برنامه پیام رسان "واتس‌اپ" را به مدت 72 ساعت صادر کرد. این ممنوعیت که از روز دوشنبه بعد از ظهر آغاز شد به دنبال اقدام شرکت واتس اپ برای رمز گذاری کردن 100 درصد از پیام های کاربران خود انجام شد. به گزارش وبسایت تک کرانچ، قاضی "مارسل مونتالوو" از واتس اپ خواست در یک پرونده جنایی همکاری کند و پیامک های مربوط به تحقیقات مواد مخدر را در اختیارش قرار دهد؛ اما شرکت واتس اپ اعلام کرد امکان رمزگشایی این سوابق وجود ندارد و نمی تواند پیامهایی را که به آنها دسترسی ندارد در اختیار وی قرار دهد.

"جن کوم،" مؤسس  واتس آپ در پیامی در فیس بوک خود نوشت: به هیچ وجه قصد نداریم با این کار امنیت چند میلیارد کاربر خود را در سطح جهان به خطر بیندازیم.

این دومین باری است که دادگاه های برزیل برنامه پیام رسان واتس‌اپ را به طور موقت مسدود می کنند. در دسامبر سال گذشته میلادی (آذر 94) قاضی مونتالوو دستور مسدود کردن این سامانه را به مدت 48 ساعت صادر کرد؛ زیرا شرکت واتس اپ به دستور وی مبنی بر انتشار تصاویر کاربران زیر سن قانونی بی توجهی کرد. این ممنوعیت تنها 12 ساعت ادامه داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار