پارلمان اسپانیا منحل شد

پادشاه اسپانیا پارلمان این کشور را منحل کرد.

پارلمان اسپانیا منحل شد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ "فیلیپه ششم،" پادشاه اسپانیا پس از انحلال پارلمان این کشور رسماً برگزاری انتخابات پارلمانی را خواستار شده است. به فرمان او این انتخابات در تاریخ 26 ژوئن (6 تیر) برگزار خواهد شد.

"پاتشی لوپز،" رئیس پارلمان اسپانیا در یک نشست خبری با اعلام این موضوع گفت: «بیایید امیدوار باشیم همه از گذشته درس گرفته باشیم و پارلمان بعدی هرچه سریعتر در مورد دولت به توافق برسد.»

فیلیپه ششم هفته پیش، پس از دو روز مذاکره با رهبران احزاب اسپانیا از جمله حزب محافظه‌کار مردم، حزب چپ‌میانه سوسیالیست‌ها، حزب چپ‌ افراطی پودموس و حزب سیودادانوس اعلام کرد هیچ یک از احزاب سیاسی این کشور نتوانستند حمایت کافی را برای تشکیل دولت به دست بیاورند.

پارلمان اسپانیا متشکل از دو مجلس موسوم به کنگره نمایندگان یا مجلس سفلی و نیز مجلس علیا یا سنا است؛ مجلس سفلی 350 عضو و سنا 266 عضو دارد.

اسپانیا از زمان برگزاری انتخابات سراسری در تاریخ 20 دسامبر (29 آذر) به لحاظ سیاسی فلج شد. برای سال‌ها کنترل قدرت بین احزاب مردم و سوسیالیست‌ها دست به دست می‌شد و نهایتا پس از تغییر این سیستم دو حزبی، احزاب پودموس و سیودادانوس به عنوان حزب سوم و چهارم به پارلمان راه پیدا کردند.

در این انتخابات حزب مردم رتبه اول را کسب کرد اما اکثریت مطلق را در پارلمان از دست داد؛ در این انتخابات، حزب مردم ۱۲۳ کرسی، حزب سوسیالیست ۹۰ کرسی، پودموس ۶۹ کرسی و سیودادانوس ۴۰ کرسی را به خود اختصاص دادند.

بر اساس نظرسنجی‌ها برگزاری انتخابات مجدد هم مشکل سیاسی اسپانیا را حل نمی‌کند و این بحران به تابستان کشیده و نهایتا به انتخاباتی دیگر ختم خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار