اهواز؛

یک خوزستانی ناجی نجات 2 نفر

مدير دفتر فراهم‌آوري و هماهنگي پيوند اعضا دانشگاه علوم پرشکي جندي شاپور اهواز گفت: اعضاي بانوي بيمار مرگ مغزي شهرستان باغملک جان 2 بيمار نيازمند به پيوند عضو را نجات داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امين بحريني بیان کرد: 2 کليه و کبد زنده‌ياد تهمينه تابان، بانوي 52 ساله‌اي که دچار عارضه قلبي و متعاقبا مرگ مغزي شده بود، با تلاش تيم پيوند مستقر در بيمارستان گلستان اهواز به بيماران نيازمند اهدا شد.

وی اظهار داشت: تلاش و رايزني خواهر و برادر متوفي که از کارمندان بيمارستان شهيد بقايي اهواز بوده و به خوبي با اهميت و ارزش اهدا عضو از بيمار دچار مرگ مغزي آشنايي داشتند، در جلب رضايت خانواده اين بانوي باغملکي به اهدا عضو  نقشي بزرگ را ايفا کرد و اين خانواده داغدار با سعه صدر خود، ياري‌گر اصلي ما در انجام اين عمل مهم شدند.

بحرینی افزود: 2 کليه متوفي، به يک خانم 55 ساله و يک آقاي 64 ساله اهوازي پيوند شد و کبد وي براي پيوند به يک بيمار به بيمارستان شهيد نمازي شيراز منتقل گردید.

مدير دفتر فراهم‌آوري و هماهنگي پيوند اعضا دانشگاه علوم پرشکي جندي شاپور اهواز اذعان کرد: هم اکنون 2 بيمار گيرنده کليه، با حال عمومي نسبتا خوب در بخش مراقبت‌هاي ويژه پيوند بيمارستان گلستان بستري هستند.

امین بحريني گفت: در فرد مرگ مغزي، ساقه مغز براي هميشه از کار افتاده و بافت‌ها و ارگان‌ها، پس از حدود 48 ساعت، شروع به تخريب و فاسد شدن مي‌کنند و صرفا همين مدت زمان محدود و طلايي در اختيار تيم پيوند قرار دارد تا بتواند اعضا مدنظر را به بيماران نيازمند پيوند کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.