شهرکرد؛

افتتاح مجتمع كارگاهی پارک علم و فناوری در شهركرد

در آیینی با حضور معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، مجتمع كارگاهی پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری، در شهركرد افتتاح شد.

افتتاح مجتمع كارگاهی پارک علم و فناوری در شهركردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از شهرکرد؛ در آیینی با حضور محمود شیخ زین الدین معاون نوآوری و تجاری سازی، و پیمان صالحی رئیس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و جمعی از مدیران و مسئولان استانی، مجتمع كارگاهی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با عنوان «شهدای علم و فناوری» در شهركرد افتتاح شد.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: این مجتمع كارگاهی در مساحت 3 هزار و 800 مترمربع و زیربنای 2 هزار و 100 مترمربع با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال خریداری و تجهیز شده است.

اسماعیل پیرعلی، از اشتغالزایی این مجتمع برای 35 نفر خبر داد و افزود: 11 شركت فناور و دانش بنیان در این مجتمع فعالیت می كنند.

وی اضافه كرد: مجتمع كارگاهی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، نخستین مجتمع در كشور است كه این تعداد شركت دانش بنیان در آن مشغول فعالیت می شود.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری نیز در حاشیه آیین گشایش این مجتمع گفت: چهارمحال و بختیاری با وجود سابقه كم در ورود به عرصه اقتصاد دانش بنیان، دارای ظرفیت های خوبی در این زمینه است.

محمود شیخ زین الدین، با اشاره به اهمیت بهره گیری از ظرفیت فارغ التحصیلان استان در توسعه اقتصاد دانش بنیان، افزود: این امر نیازمند تعامل بین دستگاه های اجرایی است.

وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر شركت های دانش بنیان صنعتی در شهرك های صنعتی چهارمحال و بختیاری هم فعال است كه از این ظرفیت نیز می توان به نحو مطلوبی بهره گیری كرد.

گفتنی است: هم اكنون 12 شركت دانش بنیان و 120 شركت و واحد فناور در استان چهارمحال و بختیاری مشغول فعالیت های علمی و پژوهشی است.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار