تلگراف: چرا تروریست‌های داعش در همه عکس‌ها اسلحه به دست دارند؟

به نوشته تلگراف، گرفتن اسلحه به دست و پوشیدن نقاب‌های ترسناک، تنها روش‌های وسوسه‌انگیزی است که داعش می‌تواند به مدد آن‌ها نیرو جذب کند.

تلگراف: چرا تروریست‌های داعش در همه عکس‌ها اسلحه به دست دارند؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه تلگراف در مطلبی نوشت: تصویری را که هرگز از اعضای داعش شاهد نخواهید بود، تصور کنید: یکی از اعضای داعش به تازگی لندن را برای پیوستن به این گروه تروریستی ترک کرده است و نخستین وظیفه‌اش را به منظور نشان دادن میزان وفاداری‌اش به وی محول کرده‌اند.

سرکرده او به جای دادن یک کلاشنیکف یا «آر‌پی‌جی» به دستش، سبدی پر از تخم‌مرغ و مرغ به او داده است تا در کنار جاده آن‌ها را به فروش برساند. زیرا این گروه تروریستی با کمبود بودجه دست به گریبان است.

گرچه این تصویر برای یک تروریست چندان جذاب نیست، حقیقتی است که اعضای داوطلب داعش در پایگاه جدید این گروه تروریستی در شهر «سرت» لیبی با آن مواجه شده‌اند. 

اما نکته جالب این است که داعشی‌ها حتی با وجود این شرایط اصرار دارند نقاب‌های سیاه ترسناک خود را بپوشند. شاید دلیل اصلی این اقدام، شرم آن‌ها از وضعی است که در آن قرار دارند.

به باور نویسنده این مطلب: در صورتی که اسلحه را از عکس‌هایی که عناصر داعش در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهند حذف کنیم، چیز زیادی باقی نمی‌ماند.

در پایان این مطلب آمده است: حتی داعشی‌هایی که دارای شغل‌های بهتر مانند کار کردن در شورای موصل در بخش تعمیر بزرگراه هستند نیز هنگام کار از خود عکسی منتشر نمی‌کنند. زیرا اگر وسوسه گرفتن اسلحه به دست و به کارگیری خشونت نبود، پیوستن به این گروه تروریستی برای اعضای خارجی آن جذاب جلوه نمی‌کرد. نباید فراموش کنیم که تعداد رسانه‌ها و گروه‌هایی که مشوق زندگی سالم و کار هستند کم نیست. پس داعش باید تصویری متفاوت را به نمایش بگذارد تا موفق به جذب نیرو شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
چون کم بود دارند
آخرین اخبار