استقلال، استقلال یا پرسپولیس؟

نگاهی به مثلث متساوی‌الاضلاع قهرمانی

تیم‌های فوتبال استقلال تهران، استقلال خوزستان و پرسپولیس در فاصله 2 هفته به پایان لیگ برتر فوتبال، با 51 امتیاز اضلاع مثلث قهرمانی را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تنها 2 هفته تا پایان لیگ برتر باقی مانده و حساسیت این مسابقات به اوج خود رسیده است.  پرسپولیس در حالی در دربی 82 با نتیجه 4 بر 2 مقابل استقلال به پیروزی رسید که اکثر کارشناسان شاگردان برانکو را برنده نبرد صدرنشینان و قهرمان لیگ پانزدهم می دانستند اما در چارچوب هفته بیست و هشتم ، ورق لیگ در 10 دقیقه برگشت و پرسپولیس با نتیجه 2 بر صفر از علی منصور آبی ها شکست خورد. شاگردان مظلومی هم تیم آقا معلم را بردند تا این مربی اخراج شود. حال ، تنها 2 هفته به پایان لیگ برتر باقی مانده و امسال نیز مانند سال گذشته ، نبرد قهرمانی پایاپای پیش می رود و باید دید از میان 3 تیم استقلال تهران ، استقلال خوزستان و پرسپولیس چه تیمی فاتح لیگ پانزدهم خواهد شد.

استقلال تهران؛ نبرد با ژنرال و شهریار 
شاگردان پرویز مظلومی که با کسب 51 امتیاز  و تفاضل گل +16 در صدر جدول قرار دارند در 2 هفته پایانی لیگ باید به مصاف ارتش ژنرال و صبای شهریار بروند و اگر در 2 دیدار آینده شان به پیروزی دست یابند به طور قطع قهرمان لیگ پانزدهم خواهند شد.

آبی پوشان پایتخت ابتدا در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر مقابل تراکتورسازی تبریز قرار می گیرند و پس از آن مهمان صبای قم هستند و اگر این 2 هفته را با نیم فصل نخست لیگ مقایسه کنیم ، متوجه می‌شویم آبی‌پوشان مقابل سرخ‌های تبریزی به تساوی رسیدند و شاگردان دایی را با یک گل شکست دادند. 

استقلال خوزستان؛ پدیده لیگ در جنگ با پدیده مشهد
 پدیده این فصل فوتبال ایران که با گل زده کمتر نسبت به همنام تهرانی خود در رده دوم لیگ قرار دارد، باید در 2 هفته پایانی لیگ به مصاف پدیده مشهد و ذوب آهن اصفهان برود.

شاگردان پپ وطنی ابتدا در ورزشگاه ثامن مشهد مهمان شاگردان مهاجری هستند و پس از آن در ورزشگاه غدیر رودرو سبزپوشان اصفهانی قرار خواهند گرفت.

اگر بازی های 2 هفته پایانی لیگ برتر را با نیم فصل نخست مقایسه کنیم ، درمی‌یابیم شاگردان پپ 6 امتیاز کامل این 2 بازی را گرفته‌اند و اگر بسان نیم‌فصل نخست عمل کنند، بدون شک استقلال خوزستان شانس بسیار زیادی برای قهرمانی دارد. 

پرسپولیس؛رستاخیز برانکو
برانکو و شاگردانش که در ابتدا فصل در قعر جدول حضور داشتند و  هواداران تیم شان را برای سقوط به لیگ دسته یک نگران کرده بودند با گذشت زمان و کسب تجربه جز مدعیان اصلی قهرمانی لیگ قرار گرفتند و در حال حاضر نیز پس از گذشت 28 هفته از لیگ و کسب 51 امتیاز  و تفاضل گل +13 در رده سوم جدول قرار دارد.
این تیم ابتدا در ورزشگاه یادگار امام به مصاف گسترش فولاد می رود و پس از آن در ورزشگاه آزادی میزبان لوکومتیورانان است. اگر نتایج پرسپولیس در این 2 هفته مانند نیم فصل نخست باشد ، شاگردان ایوانکوویچ نایب قهرمان لیگ پانزدهم خواهند شد.

انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار