در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

پلیس کودک از کودکان بدسرپرست حمایت می‌کند

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه پلیس کودک، کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست حمایت می‌شوند.

ابوالفضل ابوترابی عضو  کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به لایحه پلیس کودک اظهار داشت: در این لایحه، قرار است کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست شناسایی، و به واحدها و دستگاه های مربوطه جهت رسیدگی و بهبود وضعیت‌شان، ارجاع داده شوند.

وی تصریح کرد: پلیس اطفال زیر نظر دادستان دوره‌های روانشناسی برخورد با کودکان، ارتقاء علمی تشخیصی، تحصیلی، نحوه امرار معاش، تهیه پوشاک و جستجو برای سکونت اطفال را آموزش می‌بیند.

ابوترابی ادامه داد: این لایحه در راستای حمایت از کودکانی است که با پدر و مادرانی که صلاحیت نگهداری از فرزندشان را ندارند، زندگی می‌کنند بنابراین در همین راستا، گروهی نیز برای شناسایی والدین زندانی و خانواده‌های درگیر، ایجاد خواهد شد تا با دخالت مسئولان ذیربط، کودکان آسیب دیده حمایت شوند.

وی تصریح کرد: متولیان زیر نظر دادستان در اجرای این لایحه، شورا، کمیته امداد، بهزیستی، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، فرمانداری و صدا و سیما خواهند بود.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
معاونان و مدیران مدارس به راحتی می توانند کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست را شناسایی کنند و تحت پوشش حمایت های مالی و مشاوره ای قرار دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
کودکان طلاق, کودکان کار, کودکانی که پدر یا مادرشان معتاد است
آخرین اخبار